Gå til innhold

Okey gutta.. tid for magemuskler

Anbefalte innlegg

hehe takk, jeg har siden søndag 16 til nå onsdag 19. gått ned fra 99-100 til 96 :w00t: det betyr at det funker det jeg driver med ihvertfall. trener 3 ganger i uka. sykler minst 1 mil og noen ganger 1.5. jeg driter i om jeg får six pack. bare jeg føler meg vell igjen. ps elsker muskler :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hehe takk, jeg har siden søndag 16 til nå onsdag 19. gått ned fra 99-100 til 96 :w00t: det betyr at det funker det jeg driver med ihvertfall. trener 3 ganger i uka. sykler minst 1 mil og noen ganger 1.5. jeg driter i om jeg får six pack. bare jeg føler meg vell igjen. ps elsker muskler :whistle:

Det er bra :D Stå på så klarer du det :)

Lenke til kommentar

hehe takker :thumbup: jeg har planer om å lage en Før og etter plan :hmm: men må vente litt til ettersom jeg bare har muskler på overkroppen (altså skuldre og armer) gikk ned 4 kilo denne uka her. lurer på om jeg går ned denne uka også. ettersom jeg selv føler jeg har fett på lårene å ta av :mad:

Lenke til kommentar
hehe takker :thumbup: jeg har planer om å lage en Før og etter plan :hmm: men må vente litt til ettersom jeg bare har muskler på overkroppen (altså skuldre og armer) gikk ned 4 kilo denne uka her. lurer på om jeg går ned denne uka også. ettersom jeg selv føler jeg har fett på lårene å ta av :mad:

Kjør knebøy, og beinpress, på breinpressen kjør 30 reps *5 sett, da får du av fett, tro meg!

Lenke til kommentar

hmm vet ikke jeg. er en gamer.. nei en datafreak som sitter ca 9-16 timer foran pcen hver dag. så begynte jeg å trene 3 ganger i uka. der jeg sykler minst 1 mil hver gang. + jeg spiser riktig. *host* denne helga :blush: gikk litt nordvest. ok. 5 øl, 3 pakker smokker. 3 x 1.5 cola litt popcorn. 3 potetegull pakker. tja :no: men nå er jeg klar til å skjerpe meg igjen. :hrm:

Lenke til kommentar
hmm vet ikke jeg. er en gamer.. nei en datafreak som sitter ca 9-16 timer foran pcen hver dag. så begynte jeg å trene 3 ganger i uka. der jeg sykler minst 1 mil hver gang. + jeg spiser riktig. *host* denne helga :blush: gikk litt nordvest. ok. 5 øl, 3 pakker smokker. 3 x 1.5 cola litt popcorn. 3 potetegull pakker. tja :no: men nå er jeg klar til å skjerpe meg igjen. :hrm:

Lov og skeie ut litt, eller vil hvertfall jeg ha slit med motivasjon... Er jo kun i helgene jeg møter andre mennesker enn de på jobben, å da blir det som regel litt festing. Men har kuttet drastisk ned det siste halvåret! max 2 ganger i månedenn, og da drikker jeg relativt lite i forhold til før.

Lenke til kommentar

Mye av dette er nok vann, men noe fett. Det er vel mulig å gå ned ca 1kg i uka. Går du ned mer er det mye muskelmasse som går tapt. Det som er superfint er om du tar en liten gåtur før frokost om morgenen. Men GÅ, ikke løpe. Løper du taper du muskelmasse i stedet for fett. Det mest optimale er vel og ta en treningsøkt for så å ta litt kardiotrening etterpå, da energilagrene er tomme(puls rundt 120-130)

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei! Jeg har et par momenter her:

1. Å gå ned 3-4kg på en halv uke er sykelig. Enten kommer du til å bli skadet (les: få mangelsykodommer, anoreksi eller psyiske vrangforestillinger), eller så kommer du til å sprekke fortere enn du rekker å si kake. Å gå ned én kilo i uka er regnet som en meget god progresjon.

2. Magemusklene som gir deg sixpacken (rectus abdominii og undergrupper) har et nokså lavt hypertrofipotensiale. Dvs at de kommer ikke til å vokse i tverrsnitt i like stor grad som en del andre muskler, ved styrketrening. Derfor er det som oftest deffinga (slankingen, rett og slett) som får fram vaskebrettet.

3. Trening og kosthold er kjempebra, men kan være ineffektivt, eller i verste fall farlig dersom man driver rundt uten kunnskaper. Les og lær! Det finnes mye litteratur om ting og tang, og du kommer fort til å skjønne hvordan ting fungerer og henger sammen, og mange syns det er spennende og ønsker å gå dypere. Hva med å begynne NÅ, f.eks. på www.exrx.net? :)

Lenke til kommentar

Ikke for å være stygg med deg, men den innstillingen kommer du ikke langt med. Hvis du alltid ser etter unnskyldninger for å bryte dieten, hvem andre enn deg selv lurer du? Tenk etter hvor du vil, og hvorfor. For hvem er det du gjør ting?

Dersom du gjør ting litt mer moderat, vil du ser hvor mye lettere det er å holde ut. Dersom du syns det er et helvete (og det er ingen skam å si!), anbefaler jeg deg å lese litt om "spisedager" på iform.no.

Lenke til kommentar

Jeg er skuffet over deg... jeg hadde virkelig troen å at du skulle klare dette, men... den gang da

Du er ikke med å¨en lang løpetur da? (hvis du bor i Bergen)

Vi løper de 7-fjell og litt til i natt... Ok, tivler på at du bor i Bergen - så jeg går og legger meg istede :p

Lenke til kommentar

Det er ok med EN spisedag i uka der du skeier ut litt. Da kan du unne deg litt ekstra (høy-karbo dag) men her er det ikke snakk om haugevis med godterier! Men ting som pizza, fløtegratinerte poteter osv. De resterende dagene i uken skal du ha karb-underskudd og kosten bør bestå av mest proteiner (kjøtt osv.)

Stygt å si det, men med den slags utskeielser du har der kan du bare gi opp med en gang. Det finnes ingen mellomting når du har mål om å gå ned såpass til sommeren.

For deg er kosthold mye viktigere enn treningen, så om du skal slurve med noe må det bli treningen men for all del ikke kostholdet!

Husk at jevn og god søvnrytme også er viktig!

Som nevnt tiligere er trening på lav intensitet å foretrekke. Rask gange er knall. Kommer du over 45 minutter pr økt får du virkelig fart på fettforbrennigen!

Det gjør heller ingen ting å drepe seg skikkelig med vekter, sålenge du får i deg bøttevis med proteiner umiddelbart etter trening. kjøp gjerne et proteinpulver eller spis rå eggehvite.

Finnes MYE bra litteratur tilgjengelig på internett. Les alt du kommer over med kritisk sans!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...