Gå til innhold

Ønsker anbefaling til konge pc-høytallere.


Anbefalte innlegg

Hallo.

Om det er noen der som hvet om noen konge pc høytallere.

Må ha konge bass sub sånn at det rister i gulvet.

Og kvalitet og lyd.

 

takker for alle svar

 

#Så vanskelig var det å lage ein topic som var meir beskrivande for tråden. Moderator Jankee#

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Logitech har nok høyest rånefaktor, mens Klipsch er vel hakket mer sofistikert eller rafinert på lydsiden, spesielt musikk...

 

Selv har jeg ikke hørt Logitech 5500, men Klipsch Promedia 5.1 har jeg derimot hørt mye på, ettersom jeg har disse høytalerne og de har hele tiden funket knallbra...

Lenke til kommentar

Jeg har et sett med Z-5500 nå. jeg har også et sett med Z-2300 + at jeg har et sett med Klipsch Promedia 2.1

 

Z-2300 og PROmedia 2.1 høres MEGET like ut *Og jeg er følsom for lyd*

 

Z-5500 er glimrende på film og lignende, men ikke like god på musikk.

 

Z-2300 er glimrende over hele fjøla egentlig, samme er promedia, forskjellen er vel at Klipsch settet koster 2600,- og Z-2300 koster 1400,- *Go figure*

Lenke til kommentar

Jeg har altec lansing ACS 641, og må bare si at det er helt VILL lyd i de!

 

Det har 2 6.5" longthow elementer, som tilsvarer en 9.5".

Effekten er ikke den mest imponerende med og 109W på suben og 32W på satelittene, men det spiller SYKT høyt.

 

Samlet RMS effekt er på 400 W.

 

Lyden er klar, og fin.

Anlegget dekker helt fra 16(!) Hz - 22000 Hz!

 

Det eneste kjiipe er at dette anlegget er nesten umulig å få tak i i norge lenger :(

 

Men hvis du får tak i et, slå til!

Lenke til kommentar

Z5500 er funker ikke så veldig bra på musikk, det blir for stort skille mellom bass og "de andre lydene". SVÆRT MYE kan gjøres ved å stille inn på equalizer i winamp etc, men jeg ville gått for et S750 dersom musikk er viktig. Dog er det irriterende å måtte justere equalizer avhengig av hva slags musikk man spiller.

Til spill og film er dette et glimrende anlegg, bassen er STØRST.

 

Har akkurat kjøpt Z5500 fordi jeg ville snublet i ledninger på et 7.1 anlegg, men de seriøse testene antyder at S-750 er svært godt på musikk (begrensningen for lydkvalitet ligger på pc'n)

Lenke til kommentar

Skal du ha det beste er Klipsch Promedia 5.1 helt klart det beste.

Etter Promedian er det Gigaworks, så kommer Z-5500.

Du får det du betaler for.

 

Hvis jeg var deg ville jeg brukt de 3-4000,- kronene på hodetelefoner i ypperste klasse. Har selv Promedia 5.1 og Sennheiser HD650 til over 3000,- Man kan ikke sammenligne lyden, HD650 er milevis foran. Fikk selv bakoversveis.

Lenke til kommentar
I går var jeg hos en som hadde Logitech Z-5500.

jeg fikk lov til å teste den.

den var konge!!

konge bass,sub

jeg digger den.

 

jeg går for den.

Hvis du har hørt på det og du likte det bør du gå for det. Da kan du jo ikke bli skuffet.

Du må huske på at det er veldig mange sære folk her som lytter etter små forskjeller som ikke er hørbare for vanlig dødlige folk.

Du er jo ute etter trøkk og det er nok ikke mange pc-høytalere som slår z-5500 på det pr. idag. Spesielt ikke Gigaworks.

Endret av Comodore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...