Gå til innhold

Selge egene bilder

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg fikk en liten ide for meg selv, som sikkert mange andre har hatt før meg.

Jeg har noen bilder på lager som ifølge endel er av høy klasse, jeg har ikke posta dem her tidligere. Dette er bilder av tog i forsjellige vinkler og settings.

Jeg lurte på å få disse printet ut og forstørret i A4 format ( ca 20x30 cm) og inrammet.

Er det noen her som har peil på hva en kan få for pris ??

Jeg regner med at produksjonskostnad er ca 100 kr/stk inkl ramme.

Any help here would be nice :)

Cheers

Scanor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal vi se her

legger med ett av bildene her, høy kvalitet fikk jeg fra ett par togentusiaster som så dette, har fler, men dette er vel ett av de bedre, og det jeg har tenkt mest på.

Målgruppen er tog entusiaster og andre som liker jernbane..

Bildet er forminsket og jeg har "hersa" litt med det i PS, satt på copyright og ett par andre ting, but you'l get it I hope

post-87-1105125471_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Joda, bevares det er et flott bilde, men jeg vil komme med et lite tips: På bildet du har lagt opp er fargene litt blasse: Fotografer på en litt finere dag kanskje, eller på et tidspunkt hvor lyset er litt bedre. En annen ting er at det er en del forstyrrende elementer på bildet som den lysmasten og den kassen på venstre side. Ta bildet på en plass som er litt ryddigere, og hvor øyet ikke får for mange plasser å sette fokus, hvis du skjønner hva jeg mener!

Dette var ikke for å kritisere bildet negativt, bare et par ting som jeg ville satt pris på som eier av et slikt bilde! Ellers var bildet bra!

Når det gjelder pris, er jeg usikker! Du må nesten bare forhandle deg frem til en pris! Spør hva folk er villige til å betale!

Endret av tomviktor
Lenke til kommentar
Jeg trodde moroa for togentusiaster var å ta med seg termosen og klappstolen og tilbringe en søndag ved sporet. Hva med å selge til utenlandske blader?

hehe, ja det er de som driver med "trainspotting". Jeg for min del foretrekker flyspotting,men det er sykt vanskelig å ta skikklige bilder av fly som kommer i mange hundre kmt forbi deg. Der er tog litt enklere.

Dette bildet er ett av de jeg har tatt på reise. Har en god kamerat som er lokfører og avogtil blir jeg med i førerhuset. På dette bilde satt jeg på passasjersiden i førerhuset med kamra klart mens vi ventet på motgående tog.

Jeg har med vilje gjort fargene litt blasse og uklare pga evt copyright ved salg, mht lysmasten har jeg prøvd å fjerne denne i en kopi,men det ble ikke veldig bra så jeg lot den være, Den gjore mindre skade der egentlig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...