Polarbastard Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Hei Jeg skal brenne en del DV kassetter som jeg har liggende. Tenkte å lage noen familievideoer på DVD. Hvilket format skal jeg velge? DVD+R eller DVD-R? Har hørt at DVD+R gir bedre kvalitet, men hvorfor? Hva er den største forskjellen på +R og -R? Og hvis jeg skal brenne en stillbilde DVD for fremvisning i en DVD (stue) spiller, er jeg nødt til å velge +R da? Lenke til kommentar
Penol Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Første bud må være å finne ut om stuespilleren det skal spilles av i støtter både + og - formatene. Hvis den støtter kun - formatet (som min) må du jo brenne alt på dvd - plater. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Første bud må være å finne ut om stuespilleren det skal spilles av i støtter både + og - formatene. Hvis den støtter kun - formatet (som min) må du jo brenne alt på dvd - plater. Sannsynligvis vil den også virke med DVD+R plater som er satt til DVD-ROM booktype. Dette krever dog at brenneren din støtter bitsetting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå