Neuro Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Jeg er involvert i et prosjekt som krever 3d-aksellerasjon i et fler-skjerms oppsett (totalt 5120x1024). Vi har gjort noen tester (Quadro FX 3000), og det virker som at det ligger en begrensning når det gjelder oppløsning på 3d-aksellererte vinduer. Jeg har ikke klart å finne relevant informasjon på nett, så jeg lurte på om det er noen her som har kjennskap til slike begrensninger i Windows/DirectX (eller Nvidia driver/hardware). Kortet var satt opp i span-mode og applikasjonene som ble brukt var ikke spesial-laget for multiscreen (kun 1 vindu/device). Det kunne virke som at applikasjonene krasjet så snart horisontal oppløsning oversteg en viss grense (4096 kanskje, cirka deromkring?). Om jeg husker riktig, så var det samme problem både i D3D og OpenGL... Hvis kortet ble konfigurert for 2x2 (2560x2048) i stedet for 4x1, så var det ikke lenger noe problem å kjøre fullskjerm, så problemet er tilsynelatende relatert til horisontal oppløsning snarere enn total framebufferstørrelse e.l. Jeg husker ikke helt sikkert om testmaskinen kjørte XP eller om det var 2000, men den hadde i hvert fall oppdatert grafikkdriver og directx. PS: kortet har bare 2xDVI ut, men ble kjørt som 2x2560x1024 gjennom 2 stk. "splittere" til 4 skjermer. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Varierer fra kort til kort, se i bruksanvisningen. På Asus kort, står det en tabell bakpå esken. Lenke til kommentar
Neuro Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Sikker på at du ikke stokker kortene litt? Desktopen fungerer helt fint med en total oppløsning på 5120x1024. Det som ikke fungerer er 3d aksellererte vinduer i full bredde (eller fullskjerm). Det som pleier å stå på esken gjelder vel bare maksimal skjermoppløsning pr. DVI utgang e.l.? Jeg kan jo ta feil, jeg har ikke esken tilgjengelig... Du kan alikevel ha rett i at begrensningen ligger i kortet/driveren, så jeg har rettet en forespørsel til nvidia support også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå