Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Remote admin på en pc på Blindern studenthjem


Anbefalte innlegg

Har en kompis som sitter på Blindern studenhjem på en pc, og som trenger litt hjelp. Derfor installerte vi Remote Administrator på pc`en hans, slik at jeg kunne "overta". Men dette programmet klarer ikke å sette opp kontakten mellom oss..

Noen som har noen tips??

Dette studenthjemmet er koblet til internett via skolenettet etter som jeg forstår, kan det da være firewall`en deres som stopper dette? (Noen som kan bekrefte/avkrefte om de er koblet til skolenettet?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for kjapt svar Lingua.

 

Er det ingen muligheter for å få til dette da? Noen som har tips?

 

edit: datating: så lenge normal trafikk går gjennom, så må iallefall standard web-port være åpen (21 om jeg ikke husker feil).... Forsøkte å bruke denne som port også vi, men hjalp ikke :whistle:

Endret av tigergutten
Lenke til kommentar

edit: datating: så lenge normal trafikk går gjennom, så må iallefall standard web-port være åpen (21 om jeg ikke husker feil).... Forsøkte å bruke denne som port også vi, men hjalp ikke  :whistle:

Web (http) bruker vanligvis port 80.

 

Dette betyr ikke at port 80 er åpen! Når du tar kontakt med en server (www.vg.no f.eks.) på port 80, åpnes det samtidig for en tilfeldig høy port (du kan sjekke hvilken ved å skrive netstat -an på kommandoprompt), trafikken FRA www.vg.no kommer da inn på denne porten. Dessverre er det bortimot umulig å utnytte disse portene til noe...

 

Kanskje dårlig og mangelfullt forklart, men håper jeg fikk frem hovedtrekkene i slik det funker.

 

Edit: Du kan jo kjøre en portscan fra utsiden vha. f.eks. http://grc.com for å prøve å finne åpne porter da...

 

timtowtdi

Endret av timtowtdi
Lenke til kommentar
Studentbynettet i Oslo har sperret all UDP trafikk. Dette er nok grunnen til at ting ikke funker som de skal. Løsningen er å sette opp en tunnel til en maskin som ikke har sperret UDP, evt bruke VPN til deg.

Nå bruker Remote Admin TCP - ikke UDP!

 

Kan godt være sperret for all TCP også for alt jeg vet da...

 

timtowtdi

Lenke til kommentar

om du ikke kan koble deg til han, så kan vel maskina hans koble til deg (reverse connect)

 

ie;

 

du:

>nc -l -p 2000 -v

listening on [any] 2000 ...

 

 

han:

>nc -e cmd.exe din.ip 2000

 

 

resultat:

connect to [din.ip] from hanshost [hans.ip] 3585

Microsoft Windows 2000 [Version 5.00.2195]

© Copyright 1985-2000 Microsoft Corp.

E:\Documents and Settings\Administrator>her er det bare å kjøre i vei

Lenke til kommentar

Takker for alle svar.

Nå skal jo ikke dette programmet være noe vanskelig å sette opp da. Installert på begge maskinene, kjører server på den ene med passord. Og på min legger jeg bare inn ip-adressen (funnet via www.whatismyip.com) og port-nummer.

 

Noen som vet hva som kan være galt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...