xvis Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Kunne tenkt meg å hatt noen disker i et eksternt kabinett med ethernet-tilkobling. Har sett enkelte kostbare varianter (+20K), som er utenfor rekkevidde/behov. Om noen kjenner til rimelige varianter av slike kabinett med kapasitet for min. 3-4 disker, hadde det vært kjekt med litt info. mvh .xvis Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Kunne og tenkt meg noe slikt, men ser ikke for meg at det går an... En må jo gjøre disse diskene tilgjengelige for Ethernet på ett eller annet vis... Min tanke er å bygge en enkel PC som jeg stuer masse disker i og setter inne i ett bøttekott eller noe slikt... Lenke til kommentar
xvis Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Hva mener du med at du ikke ser for deg at det går an? Er det noe spesielt du har i tankene? Det er iallefall ikke noe teknisk hindrer for et diskkabinett å være koblet til ethernet. Det finnes webservere i alle mulige og umulige duppedingser i dag, som feks webcamera. Som nevnt i første post, så finnes dette utstyret allerede. Bare søk litt på 'Network Attached Storage' så finner du info om emnet. Din Side har også en liten artikkel om slike dingser, som riktignok ikke er helt det jeg er ute etter. Din Side Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Kan ofte være billigere å lage en liten filserver i stedet for slike nettverkstasjoner... Lenke til kommentar
Kristoffer(x1co) Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) hva med å kjøpe en Asus router .... den kan du jo koble til harrdisker med... og da kan du vel også koble til en usb hub og koble til flere?;P edit: ikke firewire eller usb nei Endret 6. januar 2005 av Kristoffer(x1co) Lenke til kommentar
xvis Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Å benytte filservere er meget aktuelt, og jeg bruker selv en med 7 disker. Men jeg ønsker altså å vite mer om ethernet-kabinett (NAS) som tar min. 3-4 disker, ikke USB/FireWire-løsninger (se header av post). Om noen vet litt om slike produkt for consumer-markedet, så er jeg interessert i få vite mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå