z00l Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Hei !!! Bestillte meg tidlig i desember måned en 2mbit SDSL linje fra DirectConnect. Fikk først beskjed om at det skulle ta 2-3 uker før jeg skulle få linjen. Dette syntes jeg var kjempebra, ettersom jeg da ventet linjen fram til jul. En uke før jul fikk jeg brev hjem fra DirectConnect, der det nå stod at oppkoblingsdato var satt til 3 januar. Kjedelig, men forståelig ettersom det snart var jul og greier. Når jeg bestillte linjen fikk jeg beskjed om at det IKKE skulle noen montør inn i leiligheten min, og at alt skulle gjøres av en montør fra sentralen. Dette stod det også i brevet jeg mottok fra DC. Til min store forundrelse blir jeg ringt opp på mandag 3 januar, og får beskjed at montøren hadde vært hjemme hos meg, men ingen var hjemme og at hun hadde dratt videre. Flaks at jeg fikk tak i montøren som klarte å booke meg opp igjen på samme dag. Dermed fikk jeg installert SDSL 3 januar. Så til problemet: Montøren reagerte på at routeren min (Zyxel Prestige 791R) var så liten i fysisk størrelse. Hun ringte derfor inn til sentralen og fikk dem til å teste linjen. Dette ble gjort, og sentralen fikk kontakt med routeren. Likevell, når jeg kom hjem senere samme dag, så fikk jeg INGEN kontakt med nettet. Routeren fikk ikke tildelt noe som helst IP. Prøvde alle mulige ting, men nei. Så er det som er så synd at det ikke går an å få tak i DC folka etter klokken 17. Dagen etter så ringte jeg inn og forklarte problemet. Da fikk jeg beskjed om at oppsettet til routeren måtte være slik og slik. Da snakker vi om WAN instillingene. Dette fikk vi da ordnet, og jeg gledet meg som en unge til jeg kom hjem. Når jeg kom hjem, og fikk testet routeren på nytt, var samme feilen tilstede. Ingen kontakt med omverden (What so ever). Trodde først at det måtte være noe gærnt med routeren som jeg forøvrig har fått testet på en 2mbit sdsl fra Firstmile der den fungerer utmerket. Sent Tirsdag kveld så fikk jeg likevell "Plutselig" tildelt IP. Endelig tenkte jeg og tok noen raske ping. Her er det flott respons på f.eks www.hardware.no , mens andre sider klarer jeg ikke å pinge overhodet. Så startet jeg exploreren for å prøve å surfe, og merker at noe er riv ruskende gærnt. etter å endelig å ha fått opp en enkel side for å så starte nedlastingen, finner jeg ut at hastigheten ligger på utrolige 52 BYTE per sekund. 52 Byte er jo sinnsykt mye dårligere enn de treigeste analoge modemene som kom for mange herrens år siden. Til min store forundrelse så fortsatte pingen å være bra på de sidene som jeg klarte å pinge. andre nettsteder klarer jeg ikke å pinge i det hele og det store. Har en maskin til stående med en 2mbit sdsl fra firstmile. Har brukt denne til fjernstyring. Når jeg da logget meg på denne, så gikk alt utrolig kjapt. Her kunne jeg surfe nettsidene på den maskinen gjennom remotely anywhere i en meget akseptabel hastighet. Prøvde å opprette en FTP-server på DC linjen min, og klarer å hente fra Firstmile maskinen i en hastighet av ca 220 kb/s. Ringte på nytt på Onsdag morgen in til DC og sa at nå måtte noe snart skje, og at jeg ikke kunne sitte å betale for 52 byte p/s (i dag 37 byte). Da fikk jeg beskjed at det MÅTTE være enten noe galt med routeren min, eller med linjen. Hvis DE skulle få noen til å feilsøke på linjen, og de IKKE fant noe feil, ble fakturaen sendt direkte til meg. Er dette lovlig ??? Problemet mitt nå er det at jeg har testet en annen router (identisk router) på min DC linje og det fungerer heller ikke. Min router fungerer fint på firstmile sin sdsl. Jeg er ikke interessert i å betale noe som helst før jeg for en linje som er akseptabel å bruke. Betaler ikke 999 i måneded pluss 1700 i oppkobling, pluss kjøp av router til nesten 3000 kroner for å ligge i byte hastighet. Er sinnsykt redd for at feilsøking ender med en fakture i posten på mange tusener av kroner fordi de ikke klarer å finne feil. Forøvrig er det også ca 13-15 % tap når du pinger min IP. Ringte montøren og hun var skikkelig hjelpsom med meg. Hun målte linjen for støy for meg ekstra uten å ta seg betalt. Her fant hun ut at linjen var 100% ren. Jeg er forøvrig den eneste som er koblet til som SDSL kunde, så det skal ikke være noe kapasitetsproblemer. Hva kan være galt med linjen min ??? Og til Direct Connect AS : Dette er ALT for dårlig av dere 1. Dere kan ikke love en dato dere ikke klarer å holde 2. Dere kan ikke feilinformere om montøren som måtte inn i leiligheten 3. Når problemet oppstår kunne dere i det minste ha sjekket mer opp i saken i steden for å si til meg at jeg må skaffe meg et annet modem og teste det. SDSL routere/modem er ikke akkurat gratis. 4. Latterlig om jeg skulle måtte betale for evnt. feilsøking. 5. Hvis det oppsettet til SDSL måtte være slik jeg ble fortalt om, hvorfor kunne ikke denne info ligge på deres support side på internett ??? Håper noen av dere der ute har gode råd til meg. Må nevne forøvrig at det virker som om HTTP protokollen er den som er verst. Bruker ca 2 timer på å få ned en torrentfil som er på ca 60 kb, men når jeg får startet denne opp i en torrent client, så oppnår jeg i beste fall 18 kb/s. Takker for alle tilbakemeldinger Mvh -z00l- Lenke til kommentar
Directadmin Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Hei Jeg er ansatt hos Direct Connect AS. Siden dette forumet leses av mange av våre fornøyde kunder, vil jeg offentlig svare på de punktene du listet opp: 1. Dere kan ikke love en dato dere ikke klarer å holde. Svar: På SDSL har vi 3-5 ukers leveringstid, oftest skjer det på 3 uker, mye raskere enn de fleste ISPer. Når du bestilte i begynnelsen av desember og forventet å få det før jul, er det rimelig optimistisk. (du sier selv 2-3 uker fra begynnelsen av desember, 3. januar er en god leveringstid, når Bravida, som monterer for oss, har meget begrenset levering fra 23. desember til 3. januar) Jeg mener at vi ikke bør ta kritikk på dette punktet, det er garantert mange SDSL kunder på forumet enige i. 2. Dere kan ikke feilinformere om montøren som måtte inn i leiligheten Svar: I brevet til SDSL kunder, står det at montøren må inn i leiligheten. Det kan dessverre hende at du ved en feiltakelse har fått brevet våre ADSL kunder får. Det beklager jeg. 3. Når problemet oppstår kunne dere i det minste ha sjekket mer opp i saken i steden for å si til meg at jeg må skaffe meg et annet modem og teste det. SDSL routere/modem er ikke akkurat gratis. Svar: Uten å kunne si noe sikkert, høres dette ut som en modem feil. Eneste måte å være sikker på, er å prøve et annet modem. Vet at kanskje det kan være vanskelig, men da ville jeg gjort oppmerksom på dette til vår kundeservice 4. Latterlig om jeg skulle måtte betale for evnt. feilsøking. Svar: Over 90% av kundene som ber om feilsøk, har feil på modem, rutere eller PCer. Om Telenor, vår underleverandør, rykker ut og finner ut at det er feil med ditt utstyr, ikke linjen eller config hos Direct Connect, må noen betale for feilrettingen. Om det er kundens feil at ting ikke funker, er det ikke urimelig at han betaler for dette, mener jeg. 5. Hvis det oppsettet til SDSL måtte være slik jeg ble fortalt om, hvorfor kunne ikke denne info ligge på deres support side på internett ??? Svar: Vi leverer ikke modem, men henviser til forhandlere eller andre for kjøp av dette. Dette er ikke et linjeoppsett, men oppsett av modem. Denne type support hjelper vi deg med, men det finnes en haug SDSL modem, derfor legger vi ikke ut på supportsidene noe om dette. Leverandøren du har kjøpt modemet av, vet alt om oppsettet. Modemet du har, selv om montøren syntes det var lite, er et av de beste og enkleste modemene å konfigurere. Uansett, dette er første gang jeg har lest noe så negativt om oss på www.hardware.no. Det liker jeg ikke! Vi er i en tøff bransje og gjør alt for våre kunder. Ber derfor pent om at du umiddelbart kontakter oss på [email protected] så skal jeg personlig ta meg av denne saken. Med vennlig hilsen Tommy i Direct Connect AS Lenke til kommentar
SweetD Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 zOOl, skjønner deg godt. Du har bestilt en linje, har greit peiling på hva du driver med og møter dette. Uansett hva kunden opplever som feil må jo(I mine øyne selvfølgelig) leverandør være behjelpelig med å få dette til å funke. Hvis så mange som DC mannen sier har egne feil i oppsett/utstyr så bør det jo ringe en bjelle. Da er kansje ikke løsningen å fakturere men heller hjelpe.. Jeg har Catch SDSL, svindyre modem men allikevel har de byttet det 4 ganger grunnet lynnedslag hos meg. Har hatt feilmeldinger på linja 3 ganger. Hver gang jeg har ringt dem har de, uten å antyde noe om fakturering, sendt Bravida ut. Så din verden hørtes mye kjipere ut enn min. Vet ikke hva DC tar for linja si, jeg må jo betale skjorta igjennom Catch, kansje det er derfor jeg slipper å betale noe? Hvem vet? Uansett er jeg storfornøyd med dem. Du får ha lykke til, det ser jo ut som du har fått din egen mann på saken. Hardwareforumet er godt å ha -SD- Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) zOOl, skjønner deg godt. Du har bestilt en linje, har greit peiling på hva du driver med og møter dette. Uansett hva kunden opplever som feil må jo(I mine øyne selvfølgelig) leverandør være behjelpelig med å få dette til å funke. Hvis så mange som DC mannen sier har egne feil i oppsett/utstyr så bør det jo ringe en bjelle. Da er kansje ikke løsningen å fakturere men heller hjelpe.. Jeg har Catch SDSL, svindyre modem men allikevel har de byttet det 4 ganger grunnet lynnedslag hos meg. Har hatt feilmeldinger på linja 3 ganger. Hver gang jeg har ringt dem har de, uten å antyde noe om fakturering, sendt Bravida ut. Så din verden hørtes mye kjipere ut enn min. Vet ikke hva DC tar for linja si, jeg må jo betale skjorta igjennom Catch, kansje det er derfor jeg slipper å betale noe? Hvem vet? Uansett er jeg storfornøyd med dem. Du får ha lykke til, det ser jo ut som du har fått din egen mann på saken. Hardwareforumet er godt å ha -SD- 4 ganger pga. lynnedslag? Jeg kan godt forstå at det kan skje en gang, at man er uheldig at man er ute når det lyner som verst, men 4 ganger? Nei, det virker bare uansvarlig for meg, det virker som at du gir blaffen i å trekke ut modemet når det lynet, for du får jo erstattet modem hvis det skjer noe. Hadde jeg vært Catch så hadde jeg tatt betaling for det neste gang, for de skal ikke måtte sitte der og betale for et modem du gir blaffen i å plugge ut. Når det lyner så trekker man ut modemet sitt, hvis ikke så har man kun seg selv å takke hvis det skjer noe, nei, her er Catch altfor snille. Endret 12. januar 2005 av Scrim Lenke til kommentar
Directadmin Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Hvis så mange som DC mannen sier har egne feil i oppsett/utstyr så bør det jo ringe en bjelle. Da er kansje ikke løsningen å fakturere men heller hjelpe.. Hei igjen. Vi hjelper alle kunder som henvender seg til oss. Vi får mange hundre nye kunder i måneden, 95 av 100 hører vi ikke noe i fra fordi ting funker umiddelbart. Vi henvender oss til den øverste delen av markedet, der kan de fleste det de holder på med og løsningen vår er i høyeste grad plug and play. Men flere mennesker kan f.eks. ikke legge inn en fast ip i maskinen eller konfigurere et modem. Vi får en regning fra telenor på utrykning, det er dog uhyre sjelden at kunder får regning på dette, bare ved ekstrem dumhet. Uansett, må vi informere om dette. Når det gjelder modem som ryker, har vi mange kunder som har catch Net2Net SDSL modem, da vi også selger Catchs produkter, har bl.a. en 2 meg hjemme selv. På disse linjene har vi ansvaret for å bytte modem ved feil. I tillegg har vi også begynt å få utrolig mange kunder på telenors nett, vi snakker tusenvis. Vi har til dags dato, etter 1 1/2 år på nett, ikke fått en eneste henvendelse fra kunder der modemet har røket pg.a. lyn, så du har nok vært meget uheldig. Er det problem med modem, skjer det vanligvis (og heldigvis) før man setter dette ibruk. Det er defekt når det er nytt. Dessuten dekker garantien på modemene det meste Catch er mer enn 6000 dyrere i året enn oss, det kjøper deg en 4-5 sdsl modem.... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Vi har til dags dato, etter 1 1/2 år på nett, ikke fått en eneste henvendelse fra kunder der modemet har røket pg.a. lyn, så du har nok vært meget uheldig. Hmm, ikke særlig uvanlig at modemer brenner opp eller blir skadet i lyn så det er enda merkeligere at dere ikke har hatt slike problemer. Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) Skjønner din frustrasjon når linjen ikke funker. Jeg opplevde DC som helt noe annet enn det du har gjort. Jeg hadde veldig problemer med linja mi rett etter at den skulle være klar. Jeg fikk ikke sent mail eller logget på mange sider da jeg manglet uthastigheten. Jeg komuniserte med DC på telefon og mail (på jobben). Fikk svar på mail etter 2100 om kvelden. Tok litt tid før alt ordnet seg. Men jeg fikk en mnd gratis bredbånd og en utmerket support av de gutta der. Etter at linja mi var 100% på plass har ikke linja vært nede i det hele tatt. Fungerer utmerket og hastigheten ligger i overkant av hva jeg betaler for. Så Direct Connect Endret 13. januar 2005 av Cyprez Lenke til kommentar
Staal3 Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Har ikke du fast IP? Jeg og har det samme modemet. Måtte forandre på noen settinger for å få full fart på web sider jeg og. Send meg en PM om du fremdeles har problemer. Så kan jeg sende deg de innstillingen jeg måtte forandre for å få full speed. Jeg var på vei til å skifte modem siden det er et par instillinger jeg ikke får til å virke uten å sette SHDSL modemet i Bridge modus. Men får installert 10 Mb linje fra Klepp Energi/Lyse om ikke så alt for lenge Jeg er kjempefornøyd med DC. Har bare 1 Mb linja jeg da. Men ved tester så ligger hastigheten over det begge veier. Er bare strømbrudd, som har fått hjemmesidene til meg å være utilgjengelige. Lenke til kommentar
SweetD Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) 4 ganger pga. lynnedslag? Jeg kan godt forstå at det kan skje en gang, at man er uheldig at man er ute når det lyner som verst, men 4 ganger? Nei, det virker bare uansvarlig for meg, det virker som at du gir blaffen i å trekke ut modemet når det lynet, for du får jo erstattet modem hvis det skjer noe. Hadde jeg vært Catch så hadde jeg tatt betaling for det neste gang, for de skal ikke måtte sitte der og betale for et modem du gir blaffen i å plugge ut. Når det lyner så trekker man ut modemet sitt, hvis ikke så har man kun seg selv å takke hvis det skjer noe, nei, her er Catch altfor snille. Er helt enig med deg Scrim og det er sikret for lenge siden. Uansett om Catch er for "snille onkler" eller ei så suger det å vente på nytt modem. Det var ikke det som var poenget. Og jeg orker ei heller gi deg alle detaljer. Hvis du skal bitche meg så lag en topic om "bitche Sweet" eller noe.... Poenget er i bunn og grunn at det er en frustrert kunde som ikke får riktig hjelp og mitt bidrag var min behandlig fra min leverandør.... PS: Catch SDSL er eneste som kan leveres her, så pris er egentlig(Og dessverre) ikke noe tema. For min del er det også slik at jeg føler jeg får det jeg betaler for. Ontopic: Hvordan har det utviklet seg da? Er ting blitt ordnet Zool? Edit:leifer Endret 13. januar 2005 av SweetD Lenke til kommentar
KickF Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) Sorry ass men du Directadmin frå DC ... du har 2 poster på forumet å det låter til at du promoterer mykje for produktet som dykke leverer å det er ikkje til å godta ... til dette synst eg du holdt deg til dykkars egne forumsider, faq, og support sider. Ellers kan eg no berre seie at som kunder så vil vi ikkje høyre at dykke har 95% fornøyde kunder blabla blabla tall osv. ... det som teller er jo at dykker klarer å få ting til å fungere å ikkje mykje fram å tilbake med at detteat det er eit enkelt tilfelle ... få montør ut i feltet å teste med nytt modem etc. å få ting til å fungere, og til fortare dykke klarer det, jo enklare blir det for han betaler rekninga ... han betaler jo ikkje for varen får han har den ... så enkelt er det ... har full forståelse for at han utsett betalinga ... Spørr fyren om han kan være på plass når montør er der å at det blir gjordt ein grundig test på linja ... å for guds skyld fortell kunden om det blir extra kostnader innvolvert. Det er jo ikkje ein mafiabransje ... eller ? ... Driv sjølv i servicebransjen med rep. etc. å veit kor viktig det er å følge opp kunder .... Du skal tros alt beholde dei som kunde ... ikkje gje dei grunn til å skifte til ein motstander ... å drit i det med å seie at du er 4000 - 5000,- billigere ... Han bytter ISP vist han veit at han får eit produkt som han veit nokon andre klarer å levere sjølv om dei er 4000 - 5000,- dyrer Endret 13. januar 2005 av KickF Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 4 ganger pga. lynnedslag? Jeg kan godt forstå at det kan skje en gang, at man er uheldig at man er ute når det lyner som verst, men 4 ganger? Nei, det virker bare uansvarlig for meg, det virker som at du gir blaffen i å trekke ut modemet når det lynet, for du får jo erstattet modem hvis det skjer noe. Hadde jeg vært Catch så hadde jeg tatt betaling for det neste gang, for de skal ikke måtte sitte der og betale for et modem du gir blaffen i å plugge ut. Når det lyner så trekker man ut modemet sitt, hvis ikke så har man kun seg selv å takke hvis det skjer noe, nei, her er Catch altfor snille. Er helt enig med deg Scrim og det er sikret for lenge siden. Uansett om Catch er for "snille onkler" eller ei så suger det å vente på nytt modem. Det var ikke det som var poenget. Og jeg orker ei heller gi deg alle detaljer. Hvis du skal bitche meg så lag en topic om "bitche Sweet" eller noe.... Poenget er i bunn og grunn at det er en frustrert kunde som ikke får riktig hjelp og mitt bidrag var min behandlig fra min leverandør.... PS: Catch SDSL er eneste som kan leveres her, så pris er egentlig(Og dessverre) ikke noe tema. For min del er det også slik at jeg føler jeg får det jeg betaler for. Ontopic: Hvordan har det utviklet seg da? Er ting blitt ordnet Zool? Edit:leifer Så hva klager du over da? Det er vel heller det at du ikke vil ut med 2500 for et nytt modem fordi du var så "smart" at du ikke trakk ut modemet. Jeg bitcher ikke, jeg blir bare så lei av å se at folk lar utstyret sitt bli ødelagt, for så å få nytt uten å betale et rødt øre for det, særlig med tanke på at det med lyn har skjedd 4 ganger. bah Lenke til kommentar
SweetD Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Men i alle dager da Scrim...Stått opp på feil side av sengen? Ett eksempel på god kundeservice...Ikke hvor idiot jeg er eller hvor dumme Catch er som strekker seg langt for "smarte" folk som meg...... Og jeg må be om forlatelse for at jeg gjør deg så lei at du må bruke energi på meg....Bare la det vær du for det biter ikke på heller..... Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Men i alle dager da Scrim...Stått opp på feil side av sengen? Ett eksempel på god kundeservice...Ikke hvor idiot jeg er eller hvor dumme Catch er som strekker seg langt for "smarte" folk som meg...... Og jeg må be om forlatelse for at jeg gjør deg så lei at du må bruke energi på meg....Bare la det vær du for det biter ikke på heller..... Jeg sto ikke opp, jeg rullet ut. Men fra fleip til alvor, jeg er klar over hva poenget ditt var, det jeg reagere på var hvor mange ganger du har byttet modem pga. lyn. Jeg er ikke sur, hvis du tror det så tar du skammelig feil. Lenke til kommentar
SweetD Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Det er godt, er ikke glad i å ha uvenner....Men lærdom er kommet min vei og Catch vil nok ikke få noen modem i retur fra meg lengre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå