Gå til innhold

tetting av gjenger i TT cpu blokk

Anbefalte innlegg

hey jeg har merket en lekasje av UT nippelen på min tt bigwater blokk...

det renner ikke ut men det lagrer seg en dråpe under nipelen over noen dager.

jeg merka det nor det fryste stille nor jeg spilte så lyste det grønn uv veske på skjermkortet.

ingenting er ødelagt men jeg kunne tenkt meg å skru ut nippelen å ta gjenge teip å så skru nippelen på igjen......

det er jo gjenget ned i plexien så er nipplen skrudd nedi der..

er det veldig lett å skru di gjenge runt ? er alti redd for å skru for lite derfor skrur jeg alti litt extra.....

men nippelen skal vel skrus nedi til det er tett eller skal den teites er veldig redd for at plexien skal sprikke........tror dere at gjenge teip vil løse mitt problem....... :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jepp da skal jeg gjøre det... prøver med teip i første omgang takk for svar :p

håper det kan hjelpe er veldig redd for å sprikke plexien eller teite for mye at gjenge ryker,,,

di på psdata sa at vis jeg skulle sende blokka inn så motte jeg pakke ned alt vannkjølingen å sende alt til bake å det gidder jeg ikke....

går blokka til hell så går jeg på prosjektet tdx klone heller....håper dselv ikke at den blir ødelagt men jeg skal prøve

Endret av Margarus
Lenke til kommentar

Demonter niplene, og smør inn gjengene med silikongummi, før du monterer niplene.

Gjengetape skal du være forsiktig med, det kan i verste fall gi et ytterligere press på gjengene i en skjør plexitopp. (= sprekker)

Men er du forsiktig med tiltrekkinga, kan det selvsagt duge...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...