Gjest Slettet-df17e Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Noen her som har oversikt ov hvor/hvordan man skal brukke h1, h2 osv. riktig ? Skjønt att h1 er "viktigst".. men, hvor skal man bruke hva ? la oss si en blog da, h1 på overskriften i vert innlegg, h2 på meny overskrift ? Ja jeg kan det ikke så noen som veit mere om dette ? EDIT: Tenkte meg om litt her nå! Dette hadde det vel egentlig vert bedere og posta i webcafeen.. *tenkte med bedere om nedte gang* Endret 6. januar 2005 av Slettet-df17e Lenke til kommentar
FantomeT- Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Finnes egentlig ikke regler, men h1 er som tommelfingerregel, hovedoverskrift. Så kan du ha overskriften under der igjen som h2, og om du har flere under der h3. Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Kikk på hvordan de ulike h-elementene er brukt på unrealized.org. Da ser du riktig bruk. Alt du trenger å gjøre er å bruke sunn fornuft, så skjønner du det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Ok.. Takker for svar Da skal jeg prøve og klare meg på egenhånd Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Sjå på h2 som ei overskrift som høyrer til under h1 - på samme måte nedover. h3 under h2, h4 under h3 osv.. Om du skriver om fleire emner på samme side kan du skille mellom dei ved å dele inn med forskjellige h1 - for eksempel. Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 h1 bør vel strengt tatt ikke forekomme mer enn en gang per side hvis jeg husker riktig <h2> og <h3> brukes for underoverskrifter Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Kan være smart å bruke h1 som logo. Hvis du har et bilde som logo, kan du skjule h1 med css. Poenget med å ha den der, er for å ha en «logo» for de som ikke har støtte for css. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) h1 bør vel strengt tatt ikke forekomme mer enn en gang per side hvis jeg husker riktig <h2> og <h3> brukes for underoverskrifter Relevant lenke I mange tilfeller vil nok h1 blil brukt best til logo/header ja, men om det er et frittståande dokument med masse informasjon på som dekker fleire emner så ser eg ingenting galt i det edit: forresten ville det vert meir korrekt å kalle dei h-element, ikkje tagger Endret 6. januar 2005 av arve87 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå