Gå til innhold

Holder dette skjermkortet til nyere spill?

Jonny125

Anbefalte innlegg

Jeg tror du kan sette et lite likhetstegn mellom XP og Sempron, ettersom det er samme kjernen, bare med 166 MHz FSB, lavere multiplier, og litt lavere ytelse sammenlignet med ratingen til XP.

Jeg er kjempefornøyd med min overklokkede Sempron 2400+(nå: 10x200 MHz), som yter som en XP 2800+. Men det er visst ikke alle som er heldige med overklokkingen, da...

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror du kan sette et lite likhetstegn mellom XP og Sempron, ettersom det er samme kjernen, bare med 166 MHz FSB, lavere multiplier, og litt lavere ytelse sammenlignet med ratingen til XP.

Jeg er kjempefornøyd med min overklokkede Sempron 2400+(nå: 10x200 MHz), som yter som en XP 2800+. Men det er visst ikke alle som er heldige med overklokkingen, da...

Socket A det er snakk om?Hvis ikke må man sammenligne den med Athlon 64. Sempron er jo etterkommeren til Duron. Pentium 4 og Celeron har også samme kjerne og ytelsen er stor. Selv om fsb ikke er veldig stor forskjell mellom de 2 så er Sempron 256 L2 Cache og XP 512. Hvis du sammenligner f.eks ATI Radeon 9800SE og 9800PRO, forskjellen er stor og de bruker samme kjerne. men, det må også nevnes, har man socket 754 og har Sempron er det ett mye bedre valg..Etter benchmarking og tester i spill osv. Også Socket A..Bra valg der :thumbup:

Lenke til kommentar

Tydelig at mange av posterne ikke har begrep om virkeligheten overhodet.

Til trådstarter: Skal du spille HL2/CS Source klarer du deg fint med et 6600/GT, 9800 Pro eller et annet kort med DirectX9-støtte. De alle fleste klarer seg med lav texture-kvalitet og 800x600 eller 1024x768. Det er åpenbart at trådstarter ikke sitter på oljefondet når han ber om råd, så folk som foreslår skjermkort til 4000 kroner er åpenbart helt på jordet og kunne spart seg posten.

Dette: Radeon 9550-kortet holder til normal spilling. Det koster godt under tusenlappen og om du har budsjett, anbefaler jeg deg å bytte ut CPUen med noe ørlittegrann sterkere enn en Celeron-prosessor. Det er ikke nødvendig enda, men du vil få mye mer glede av skjermkortet i spill om du hopper over på en moderat fullblods-prosessor.

Husk at valg av prosessor er avhengig av sokkelen på hovedkortet og hovedkortets chipset.

Lenke til kommentar
2 år er lenge atrax...

Det kommer selvfølgelig an på hva slags krav man har. Jeg har fremdeles mitt GeForce4 Ti4200, og det er snart 3 år gammelt. Det duger enda til de fleste spill, men jeg kjøper meg snart et 6600GT.

hvorfor ikke spare til noe bedre som et 6800GT, ytelsesforskjellen mellom TI4200 og 6600GT er latterlig, har du ikke lest tester, 2x 6600GT i SLI slo ikke 1x6800GT engang!

Lenke til kommentar

Bare for å ha en ting klart....jeg er ikke 13 år lengre og HL2/ eller CS Sours som er så viktig og få frem, det er nok en av de siste spillene jeg kommer til og spille og da trenger jeg ikke det beste av det beste!

og når dere legger inn innlegg vær sikker på hva dere skriver ikke bare send en haug av søppel post!

Celeronen min er topp!

det er en celeron D og har256 cache som noen her påstår at den ikke har cache i det hele tatt!

Jeg har en helt topp maskin etter mitt bruk! og og få til å spille med min maskin det skal lett gå ann....

Ha en ting klart at jeg har et annet liv en et skjerm kort! vettu å mye du får for 4 lakser, hvis man skulle kjøpt alle de kortene dere ramser opp, det er pokker ikke lite!

og så må dere slutte og snakke imot hverandre. for her ber jeg om hjelp men det har jo blitt til at hvem er det som kan mest!!

så jeg syntes at de som ikke har noe fornuftig å si rettet til meg, de kan la være... for som jeg ser så er det et par av dere som er seriøse!

Jeg må heller gå å spør noen som er litt mer voksen og som kan gi meg et konkret svar!

Lenke til kommentar
Tydelig at mange av posterne ikke har begrep om virkeligheten overhodet.

Jeg er litt enig i at det har en tendens til å ta av med rådgivningen her inne :p

Det jeg ikke er helt enig i er rådet om 9550 kortet. Prismessig syns jeg det er helt topp for brukere med moderate behov og som ikke ønsker å spille f.eks HL2 for full pupp. Jeg syns likevel 9600 Pro, som nå er fint mulig å få under 800 kr, er er bedre valg for de fleste. Jeg er helt enig at det holder til normal spilling, men det er dumt å betale for mye i forhold til ytelse. Men er det for mye med 800 kr er ikke 9550 kortet det verste man kan kjøpe :)

Ellers har jeg gode erfaringer med både Sempron og Celeron D som gir relativt grei ytelse for en billig penge. Med en Sempron 2500+ og et 9600 Pro kort kan man spille det meste uten de store problemene. Det er lett for enkelte av oss å glemme at ikke alle har samme behov og at enkelte av oss (som meg f.eks) ikke har ubegrenset med midler til hardware ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...