Gå til innhold

Skal kjøpe ny laptop. Ønsker tips og erfaringer.

Anbefalte innlegg

Jeg har nå trålet trådene på forumet og letet og gravd og klødd meg i hodet og vært innom diverse nettbutikker. Siden jeg ikke lenger er så ung at jeg vet alt og har timesvis til å surfe for å finne ekstra opplysninger trenger jeg noen tilbakemeldinger fra forumet. Først og fremst erfaring så også tips om noen skulle ha det.

Mitt behov er (og jeg vil ikke ha noen som kommer med alternative behov til meg da blir det smekk på lanken) som følger:

- Minimum Pentium-M 1.7ghz

- 1024mb ram

- 80gb lydsvak disk

- 1400x1050 oppløsning på 15" skjerm

- Vekt <3kg

- Ok grafikkløsning, skal brukes stort sett til utvikling når jeg er borte fra stasjonære pcer og kontorarbeid. Film og en del eldre strategispill uten for tung 3d til når reisen tar for lang tid.

- Påstedet og dagenderpå henteservice er ikke et must

- Pris <10000 - 16000] med mulighet for å gå noe oppover dersom det påvirker specsene

- Intet OS nødvendig

- Tastaturet må være greit i bruk

- Trådløst nettverk (b/g) skal hovedsaklig brukes trådløst på flere forskjellige steder

- Ok batteritid dersom man ikke belaster 3dkort for mye.

- Støynivå må ikke være plagsomt

- Deksel som ikke sprekker ved den minste berøring

Har sett meg ut et par modeller jeg tror skulle dekke inn her om jeg bygger de ut på rett måte:

- Dell Inspiron 8600

- Netshop 1557 GLS

- Netshop 1557 ALS

- Zepto 4200

- CL56 basert

Det jeg lurer først og fremst på er erfaringer med 1557'er og CL56'er. Forskjeller på disse? Så vidt jeg ser går CL56 for å være best, men jeg ser ikke hva som er ulempen ved 1557'er sånn helt uten videre.

Så lurer jeg på ytelsen til Radeon 9600 mot 9700 som ser ut til å være det de fleste av disse laptoppene bruker. Hva opplever dere som har brukt disse?

Til sist. Hvilke leverandører er greie å ha med å gjøre når det kommer til garanti og service (merk at jeg ikke har behov for Dell sin dagenderpå ++completecare løsninger).

Alt i alt: Er det noe dere som har brukt 1557'er og CL56'er evt 8600'er har merket dere som er helt utrolig plagsomt?

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...