Gå til innhold

pc slår seg av

Anbefalte innlegg

hei.

jeg har begynt å fått trøbbel med min pc nå.

når jeg slår av og på et lysrør eller regulerer vifta på kjølern min, så slår pc'n seg av, og den er vanskelig å starte etterpå.

har ikke fått starta den siden i går kveld nå.

noen som et hva dette kan være, psu er på 250watt. den er ca.4år gammel.

Endret av kaliber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den startet litt idag. så slokna den igjen. har en hjemmelagd powerknapp på oxo med kabel sko.. kan ikke være den, den er har vært festet lenge.

har 2 neonlys, og ei 80mm vifte på kjølern som går.

akkurat nå er det ikke noe liv i psu'n :(

Lenke til kommentar

Da er det nok ganske sikkert psu'et ditt som er gått føyka... Du får enten prøve å låne et av en kamerat eller noe og teste det da... Ellers må du nok kjøpe nytt... For det høres unektelig ut som at det er psu som krangler...

PS: Du har vel sjekka at hovedstrømledningen til hovedkortet sitter ordentlig i?

Endret av joho83
Lenke til kommentar

ja alle kabler fra psu sitter i hk.

den har vært litt vrang før.. for ei stund sida så hadde den en blackout i mange timer, fordi jeg hadde på 4 vifter og 2 lysrør, noe som den da sikkert ikke tålte.

kanskje den har et skikkelig tilbakeslag nå :no::hmm: så den kan nok være død ja.

Endret av kaliber
Lenke til kommentar

Tyder på det ja, men du kan jo teste å ta ut strømkontaktene til cd- og dvd brennere\spillere, lysrør, lydkort osv, slik at du bruker så lite strøm som mulig å se om det funker da...

Edit: Kan jo være at den ikke funker da heller, at psu'et ditt fullstendig har tatt kvelden pga overbelastning, er jo ikke nytt heller :p

Endret av joho83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...