Gå til innhold

ta med PCen på flyet..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt to kompiser som har prøvd seg på dette, han ene brukte delene som falt av og fikk reklamert seg til nye deler (Ikke akkurat pent), han andre sliter med en ustabil maskin. Jeg tar med min bærbare på flyet, men det er litt annerledes, da kan jeg omtrent ha den i hånda hele tiden, En stasjonær må fort sendes som kolli, og da får den ikke akkurat pen behandling av de som pakker den inn og ut av flyet.

Begge mine kameraters pc'er var midi towers, har du en shuttle burde det ikke være noe stress å ha den inne på flyet, dog jeg tror scanninga på flyplassen vil bli en litt merkelig opplevelse :p

Lenke til kommentar

Ja, det kommer mye an på kabinettet... Er det plast eller aluminium eller noe annet?

Ellers er levereglene for flybagasje som alle andre pakker grei:

A. Pakker du det fornuftig vil det overleve normal behandling. Du behøver ikke overdrive emballasjen. Ingenting overlever unormal behandling allikevel.

B. Ting faller nedover. Det er like viktig at bunnen av esken er tapet godt som at toppen er det....

C. Det er større sjanse for at innholdet ristes i stykker enn at det knuses. Sørg for innholdet i pakken ikke kan bevege seg, og at bunnen er polstret med noe støtdempende.

D. Har du originalemballasje, bruk den.

E. Tegn forsikring.

F. Hvis esken kommer fram med synlige skader, gå rett til skranken i bagasjehallen og få skaden registrert. Da har du dokumentasjon på at det skjedde under reisen.

99% av tiden går det bra. Jeg sender stadig gitarer som bagasje i vanlige gitarkasser uten problemer. (Jeg har også en ekte flightcase, men den er tung og stor og er reservert for de helt spesielle gitarene.)

Så jeg ville nok gjort som emacoolit sier, koble ut alle ømfindtlige deler og pakke dem i bobleplast, lagt dem tilbake og foret opp slike at de ikke kunne bevege seg. Surret kabinettet i bobleplast og lagt det i en kartong (2-lags papp er best fordi den er stivere.)

Det koster ikke noe å sende en maskin som bagasje, med mindre du overstiger totalvekten eller antall kolli du har lov å ha med. Det kommer alt an på hvor du skal reise og på hvilken klasse. Merk at til f.eks. USA kan du bare sjekke inn 2 kolli, det vil si at har du med PC'en kan du bare ha en annen veske/koffert, + håndbagasje.

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...