Gå til innhold

Er vann(tank)kjøling mulig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

takk skal du ha... gif tar veldig mye mindre plass eller? går vel utover kvalitet og da skulle jeg tro...

Ja, vegar. skal ringe no metal forhandler i morra, så er det bare å sette igang worklog..

har alltid drømt om det!!! :p

MvH Daniel

Lenke til kommentar

Nå tror jeg jeg har ringt rundt til 6-7 forskjellige blikk/kobberslagere her, og ingen klarer å gi meg en større tjukkelse enn 0.7mm på 50cmx50cm. Faktisk når jeg tenker meg om så hadde alle 0.7mm som maks tjukkelse.

Har noen her på forumet som har laget div vannkjøling ala blokker etc, et (eller to :p ) tlf.nr. til noen som selger litt tjukkere plater? Og som "tilfedigvis" er i nærheten av Buskerud?

Ikke at jeg regner med at det skal være en kakevals å få tak i slike ting, men byen jeg bor i (og omkrets) er litt "begrensa". Håpløst med andre ord å finne noe hvis man først har leita et sted.

Takker og bukker for all eventuell hjelp!!!

MvH Daniel

EDIT: snakker om ironi a! :!:

.......Ja, vegar. skal ringe no metal forhandler i morra, så er det bare å sette igang worklog..

har alltid drømt om det!!! tongue.gif.......

Endret av colakork
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hva med å montere døra med (siden med) fordypningene pekende ut, også lodde på kjøleribbene langs kanalen?

Jeg har et lite kabinett, og er i tvil om radiatoren... denne løsningen var helt maks! Får du det til med godt resultat, bør du kanskje tenke på å selge produktet til et selskap (dette er alvorlig ment).

Si ifra når du starter opp worklog!

Endret av meastp
Lenke til kommentar

Hva med og lage en liten "fryseboks" og tanken inni? Tenk deg at du har en kasse som er isolert , inni der har du tanken. en av sidene på tanken er av kober , så bruker du et peltier element ,den kalde siden på peltier elementet er nærat den kober siden på tanken. Kan det funke? Beklager men er ikke god til og forklare ting :blush:

Lenke til kommentar
Apropos sidedør.

.. eller radiatoren min som er 35x45 cm.

gif tar veldig mye mindre plass eller? går vel utover kvalitet og da skulle jeg tro....

Ikke nødvendigvis. Det kommer an på bildet. Bilder med få farger som er samlet funkerer best med png eller gif. Bilder med mange farger som er spredt, f eks et bilde tatt med et kamera, passer bedre med jpeg. Årsaken til dette er måten de ulike formaten komprimere bildene.

Lenke til kommentar
...en sånn radiator tar jo en del mer plass, da... (?)

Tja, den er jo bare ca tre og en halv centimeter dyp så det burde gå fint å bruke den som siderdør. Blir jo en "fin" gitterløsning. Eventuelt går det an å ha et finmasket gitter foran slik at den ikke syns så godt. Men men, det ser ikke ut til at verden er klar for en radiator som står på langs av kabinettet ennå. Det kommer nok ;)

Lenke til kommentar
Hva med og lage en liten "fryseboks" og tanken inni? Tenk deg at du har en kasse som er isolert , inni der har du tanken. en av sidene på tanken er av kober , så bruker du et peltier element ,den kalde siden på peltier elementet er nærat den kober siden på tanken. Kan det funke? Beklager men er ikke god til og forklare ting :blush: 

man vil tjene mye mer på og koble TEC'et direkte til vannet (eller via en blokk) slik at man ikke trenger og kjøle ned lufte først.

Endret av MagE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...