pcp160 Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Jeg lurer litt på dette; Hvis man la oss si har en Prescott 3.0 som man klokker til 3.4, og sammenlikner ytelsen med en original 3.4, hvordan blir resultatet? Jeg tenker da på om cpu er 100% lik bortsett fra klokkehastighet, og hvordan det slår ut at FSB øker ved klokking, og dermed tar med ram osv. Sånn umiddelbart vil jeg tro at en klokket 3.0 totalt sett vil yte mer (pga ram hastighet osv) Men hva er egentlig sannheten rundt dette? (det undrer meg forøvrig også litt hvorfor man ellers bruker 3000 Kr på kjøling, istedenfor og bare bruker det samme på og kjøpe en 3,6 eller 3,8 med en gang..?) Lenke til kommentar
Terje82 Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) En klokket prosessor yter bedre. I ditt eksempel, 3.0 @ 3.4 mot en 3.4 @ 3.4 vil den klokkede cpuen ha en bus hastighet på 904mhz mot 800mhz på den som er uklokka. I dette tilfellet tror jeg ikke forskjellen vil være så stor Endret 19. januar 2005 av Terje82 Lenke til kommentar
haarod Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 En datamaskin som eks. nevnt over vil yte bedre. Når FSB'en er høyere så går også minne kjappere. Somregel når man klokker så presser man så mye ut av timings som man kan på minnet. Da vil minnet yte end bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå