RBW Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 AMD lanserer Alchemy Au1200 AMD lanserer nå en ny serie med Alchemy-prosessorer, spesielt beregnet på bærbare multimediaspillere. Les artikkelen her Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Lukter jeg HTPC? *sniff* Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 spent på hvordan ytelsen blir for divx.. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Sjekk dette: Snakker om å integrere masse ting på prosessoren - nærmere "system-on-chip" kommer man vel neppe idag? Mer om Alchemy Au1200-prosessoren her: http://www.amd.com/us-en/ConnectivitySolut...5E12410,00.html Lenke til kommentar
Roadrunner7 Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Hmmm, kan denne stappes inn i lommepc'er? Er den en konkurrent til Intel XScale prosessorer? Eller er dette en dedikert prosessor for kun multimedia-dingser? Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Hmmm, kan denne stappes inn i lommepc'er? Er den en konkurrent til Intel XScale prosessorer? Eller er dette en dedikert prosessor for kun multimedia-dingser? Ja, det er en direkte konkurrent til Intels XScale/StrongARM-prosessorer. Den kan brukes i alt fra mobiler og lomme PCer til NAS-løsninger - sjekk linken min over. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Bare for å få oppklaring i noe. Det står i artikelen at CPU'en koster 22,50 USD i partier på 10000 prosessorer. Er 10000 en skrivefeil? Det pleier jo å være partier på 1000 i andre CPU artikler. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Amd-King : Sikkert fordi den ikke er beregnet på det vannlige brukermarkedet men for de som lager bærbare multimedia produkter, blir vel helt andre mengder pga dette. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Hvor god er ytelsen på denne sammenlignet med eksisterende produkter? Lenke til kommentar
Murty Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) det må jeg si var en fin pris ihvertfall.. spennende å se noe slikt noe fra AMD nå.. noen som vet hvilken socket den kjører på? Endret 6. januar 2005 av Murty Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 det må jeg si var en fin pris ihvertfall.. spennende å se noe slikt noe fra AMD nå.. noen som vet hvilken socket den kjører på? Hmm, 24pinner hver vei på prosessoren, 24*24=576pinner, - de som "ikke finnes" Vil tro det kommer på 400-450pinner.... Tror ikke det vil være noen sokkel for denne, men direkte loddet på et printkort, slik som chipsett er. Lenke til kommentar
Roadrunner7 Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 det må jeg si var en fin pris ihvertfall.. spennende å se noe slikt noe fra AMD nå.. noen som vet hvilken socket den kjører på? Hmm, 24pinner hver vei på prosessoren, 24*24=576pinner, - de som "ikke finnes" Vil tro det kommer på 400-450pinner.... Tror ikke det vil være noen sokkel for denne, men direkte loddet på et printkort, slik som chipsett er. Package: Pin count 372 BGA Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Dette var jo en knallpris til produsent! Forventer å se archos-lignende produkter droppe drastisk i pris fremover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå