Aalton Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 MSIs K8N Diamond vil være at de mest avanserte Athlon 64-hovedkortene på markedet Les artikkelen her Lenke til kommentar
drvcd Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Tja... hadde det bare vært å finne noe sted da...... og så lanserte DFI noen kort her om dagen som ser ut til å toppe MSI.... les tråden på http://xtremesystems.org/forums/showthread...61&page=1&pp=25 Endret 6. januar 2005 av drvcd Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Jeg kan ikke se noe som skiller det ut fra andre nForce4 Ultra- og SLi-HK, bortsett fra lydkretsen. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Mulig... jeg syns det så ganske bra ut.. Testen er hentet fra Pc-world norge... tror ikke de legger ut en slik test hvis det ikke var noe annet en bare en et lydkort system som er bedre... det er jo pci-express da... men de fleste HK har vel det i dag? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Mulig... jeg syns det så ganske bra ut.. Testen er hentet fra Pc-world norge... tror ikke de legger ut en slik test hvis det ikke var noe annet en bare en et lydkort system som er bedre... det er jo pci-express da... men de fleste HK har vel det i dag? Hvis du ser på specs på andre nForce4-SLi HK (Asus A8N-SLi Deluxe, DFI LanParty nF4 SLi-DR) vil du se at det ikke er noe revolusjonerende nytt og spennende med dette kortet som ingen andre kort har. Lenke til kommentar
drvcd Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Jeg kan ikke se noe som skiller det ut fra andre nForce4 Ultra- og SLi-HK, bortsett fra lydkretsen. tja... hva med BIOS setting der du setter vCore opp til 2.1v og vDimm opp til 4v?? (MSI: 1.65 vCore og 2.85 vDimm) Ikke så viktig om du ikke overklokker kanskje, men er en ganske så liten sensasjon i forhold til de andre kortene. Lyden er jo også en grunn da. Nå har riktignok MSI sitt kort Creative lydchip, men den er jo heller ikke sååååå fet. Edit: jeg glemte visst også at DFI har Silicon Image 3114 chip som gir hardware støtte for Raid 5........ Endret 7. januar 2005 av drvcd Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 " I 2D-modus vil man med to grafikkort gjerne ha mulighet for opptil fire skjermer. " Dette var nytt for meg, kan noen bekrefte det? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) " I 2D-modus vil man med to grafikkort gjerne ha mulighet for opptil fire skjermer. " Dette var nytt for meg, kan noen bekrefte det? TomsHardwareGuide kan ihvertfall bekrefte dette (grunnen til at DFI LanPartyUT NF4 Ultra-D (som er bygget på nF4 Ultra brikkesettet som ikke har mulighet fro SLi) har to PCIe-slotter er akkurat dette). Jeg tror også at det funker i 3D-modus, altså spill. Endret 6. januar 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 interessant, mangler "bare" 3 skjermer til da Lenke til kommentar
Eirik261 Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Så det er dette man skal kjøpe nå, i stede for Asus sitt?? Uff........er umulig dette here..... Lenke til kommentar
skyline Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Aldri kjøp MSI, samma F hva tester sier, mine erfaringer sier; ta ett stk msi kort, legg det på bakken og hopp på det. Da slipper du å erge deg de neste åra. DFI og ASUS er saker. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Aldri kjøp MSI, samma F hva tester sier, mine erfaringer sier; ta ett stk msi kort, legg det på bakken og hopp på det. Da slipper du å erge deg de neste åra. DFI og ASUS er saker. kan ikke si meg enig. Bra: MSI og asus. Ikke bra: DFI, Gigabyte, Soltek og Abit. Ut ifra hvor mange feil jeg har hatt og konflikter/problemer.. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Aldri kjøp MSI, samma F hva tester sier, mine erfaringer sier; ta ett stk msi kort, legg det på bakken og hopp på det. Da slipper du å erge deg de neste åra. DFI og ASUS er saker. kan ikke si meg enig. Bra: MSI og asus. Ikke bra: DFI, Gigabyte, Soltek og Abit. Ut ifra hvor mange feil jeg har hatt og konflikter/problemer.. derer jeg enig.. MSI kortene er ikke dårlige Skyline.. mulig du har hatt problemer med de? MSI Lenke til kommentar
skyline Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Aldri kjøp MSI, samma F hva tester sier, mine erfaringer sier; ta ett stk msi kort, legg det på bakken og hopp på det. Da slipper du å erge deg de neste åra. DFI og ASUS er saker. kan ikke si meg enig. Bra: MSI og asus. Ikke bra: DFI, Gigabyte, Soltek og Abit. Ut ifra hvor mange feil jeg har hatt og konflikter/problemer.. derer jeg enig.. MSI kortene er ikke dårlige Skyline.. mulig du har hatt problemer med de? MSI Jepp, det kan du skrive opp at jeg har hatt. Har lang farts tid innen pc bygging, MSI kan funke bra i begynnelsen, men mangelen på kvalitets komponenter tar knekken på de over tid. (det var iallefall slik før) Dette gir ustabile kort. Sjekk selv spennings nivået ditt på vcore under load. Har sjekka en del MSI kort, og vcore går som en jo jo opp og ned. I mine øyne er MSI det absolutt dårligste du kan få tak i overhodet, en full sjimpanse kunne fått det bedre til. Se også på minne og vcore spenninger?!! En kammerat av meg har KT333 kort, han skulle oppgradere og slengte i en XP2400mobile, men det var ikke mye å hente der gitt, max 1,625vcore og ikke gjikk det ann å still multiplier heller, (selv om XP-M ikke har multiplier lås!) Og minne spenning må max 2,8 v? Det er skandale! Mitt kort gir 3,4v og det er også for lite. Men for all del, det er ikke meninga å rakke ned på dere som har MSI og er fornøyde med det. Det er bare at MSI har blitt ett av de Brand Name`a jeg hater mest av alt i databransjen, ja faktisk MER enn Intel og MS, men ikke mer enn VIA da, MSI og VIA er likestilt. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 hmm... Ja det er mulig.. har ikke tenkt over det.. har aldri et hk i mer en et år.. Har selv et Abit nå.. byttet fra det gamle som var MSI og det funket fint.. tok knekken på det når jeg overklokket... Tror jeg skal bytte igjen nå, IDE kanalen er gåen.. tenkte litt på MSI da, men hvis det er som du sier Skyline så skal jeg tenke meg om engang til.. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) *dobbel* Endret 7. januar 2005 av Omy Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Skyline: Du begrunner godt for hvorfor du ikke vil ha MSI, men min oppfordring er å prøve på ny. Ser også at du skriver at det var KT333 kort, og de gamle Via chippene var jo ikke allverden å skryte av. Bruker kun MSI på jobb, ingen problemer whatsoever. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå