Gå til innhold

ATI Rage 128


Xvani

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

eg fekk mit kort opp i ca 100, husker ikkje heilt, mange år siden..

 

men det som var intresangt med det korte var at, viss eg sat ei vifte over kjøleribba på det (og viss eg kjøyrde på standra hastigheit på korte) så vart det ustabilt, eg tok av vifta og det var stabilt igjenn.. hmm intresangt kort med korte at det må vere varmt? viker ikkje logisk, det kan vel ikkje bere tilfalidigheiter eller..

Lenke til kommentar

Har nå fått den opp i 99mhz på klokka, og ramen på 101mhz uten noen stabilitetsproblemer. PC'en har nå vært testet i 11 timer, men så kjører jeg åpent kabinett da. Skal ikke ha SÅ mye å si uansett...

 

I morra skal jeg gå høyere :wink: Gleder meg vilt til å se noen artifacts ^^

Lenke til kommentar

Heftig. går det an å overklokke så gamle kort også?

 

har et ATI all in wonder 32MB kort som er noe så til de grader flaskehals i PC'en min...

 

får 760 3dmarks - har AMD XP 1800 og DDR RAM og det fuckings skjermkortet!

 

 

noen som har url til overklokkingsprogrammet/ene?

fant ikke særlig mye bra når jeg søkte etter "power strip"

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-13 02:11, GeeZuZz skrev:

...

Før jeg skrur den lenger opp, blir skjermkortet ødelagt, eller bare klikker pc'en når jeg skrur for høyt? (er det forsvarlig å kjøre det på 110mhz?)


Bare dra det opp til flere GHz, så får du grilla den gamle dritten :smile:

Har selv et Rage Pro kort som jeg kjørte 3DMark2001 på 110MHz/117MHz, da brukte jeg et program som heter Rage Pro Tweaker som også kan brukes til Rage 128.

Lenke til kommentar

ok tester 1 Ghz...

 

 

Hvilken score får dere i 3dmark med disse skjermkortene?

 

jeg får 750 poeng (!) med ATI All in wonder 128 32MB (omtrent samme som rage 128 tror jeg).

CPU = AMD XP 1800+

 

skal scoren være så elendig? leste om en som hadde bedre enn meg med sin 233mhz pc :smile: (vet at CPU'en ikke har noe å si)

Lenke til kommentar

CPU'en har sef noe å si.... Bare det at ditt G. kort trekker EN DEL ned.

 

Invester i et nytt skjermkort, ATI 128 GPU'en er ikke noe særlig i en 1800+! jeg har 548 3dmarks med et MYE dårligere system. Bare se her...

 

Skal teste det tweak programmet nå, gleder meg :wink:

 

Noen som vet om de nye driverne til ATI funker på rage 128 korta oxo? Jeg snakker sef om catalyst driverne

 

_________________

Klikk her for specs

 

Med XP pro, 265MB ram, Xtra WD 80GB 7200rpm og litt GPU oc da :wink:

 

[ Denne Melding var redigert av: Xvani på 2002-06-15 00:53 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-15 00:31, GeeZuZz skrev:

hadde 670 poeng med 800mhz processor og SDRAM.

Fikk 750 poeng med XP 1800+ med DDR RAM.


Det sier en del om hvor mye grafikk kortet har å si!


BTW, etter å ha klokket skjermkortet opp med 15 mhz, får jeg hele 960 poeng!! (før 750)


 

Hum, et kjede er aldri sterkere enn det svakeste ledd... Her er uten tvil grafikk kortet flaskehalsen din =) Uansett, hadde du hatt en shitty (p 100mhz) PC med geforce ti 4600 tror jeg neppe du hadde fått ville 3dmarks allikevel. Det er en kombinasjon av faktorene =)

 

Bra du fikk flere poeng da!!!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-12 21:59, Xvani skrev:

Har nå fått den opp i 99mhz på klokka, og ramen på 101mhz uten noen stabilitetsproblemer. PC'en har nå vært testet i 11 timer, men så kjører jeg åpent kabinett da. Skal ikke ha SÅ mye å si uansett...


I morra skal jeg gå høyere :wink: Gleder meg vilt til å se noen artifacts ^^



 

LOL den maskinen din (kikte på linken din :wink: ) er prikk lik maskinen til faren min, men jeg har satt i mer minne, nettverkskort slettet windows, og lagt inn Mandrake 8.2

 

må foresten si at jeg fikk ATI kortet stabilt i 100Mhz, har aldri prøvd høyere...

_________________

Har frøken høyre fått noe idag....

 

[ Denne Melding var redigert av: druid på 2002-06-21 18:52 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...