Gå til innhold

Strømkabel fra PSU passer ikke hovedkortet

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nettopp et Abit AA8 hovedkort. Da jeg monterte dette i Chieftech Dragon Big Tower kabinettet mitt, fant jeg ut at strømkabelen fra PSU var fysisk mindre enn inngangen på HK. PSU'en fulgte med kabinettet (360watt).

Trenger jeg en adapter, eller ny PSU?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merk at på ett HK med 24 pins ATX 2.0 kontakt så enbefales det at man har en 24pins PSU. Men det fungere både med og uten overgang, bare PSU'en man har er god og strømsterk nok. Tror at 360W Chieftec er god nok om du ikke kjører på med X800XT/6800Ultra skjermkort, 8 hard disker +++, har man moderat med komponenter så går det nok fint.

Om man ikke bruker overgangen så må kontakten settes rett i ATX connectoren på HK'et, men anbefaler å bruke overgang/adapter om man ikke velger å skifte ut PSU'en da.

Lenke til kommentar

Hadde samme problem når jeg bygde pc, hk hadde 24pin, psu var 20pin. Det går helt fint å koble den til, det gjorde ihvertfall jeg og pc'en går fortsatt som en drøm etter snart 5 måneder. Det er 4 pin på ene siden som ikke trenger å være koblet, du merker hvilken side kontakten passer på. (var ihvertfall slik for meg, tror ikke det er noen forskjell for andre).

Lenke til kommentar

Tror at det er opp til hk-prod om det å koble 20pin i 24pins kontakt skal virke. Gjør det hvistnok hos noen.

Kjerts: Dette virker, det er kun de 4 nye pinnene som er annerledes mellom de to standardene.

Enkelte psu-er kommer med 4 påklikkbare pins, en liten ekstrakontakt, som gjør at det blir 24 pins av en 20pins.

Den nye psu-standarden:

http://www.tomshardware.com/howto/20041223/index.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...