TorEinar Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Jeg kjøpte nettopp et Abit AA8 hovedkort. Da jeg monterte dette i Chieftech Dragon Big Tower kabinettet mitt, fant jeg ut at strømkabelen fra PSU var fysisk mindre enn inngangen på HK. PSU'en fulgte med kabinettet (360watt). Trenger jeg en adapter, eller ny PSU? Lenke til kommentar
hogmann Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Det er vel ATX kontakten som ikke passer. Da trenger du en sånn Lenke til kommentar
enl Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Stemmer det Hovedkortet bruker den nye ATX-standarden, men heldigvis kan du bruke et adapter slik Sylteagurk har linket til. Lenke til kommentar
TorEinar Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Den ser ut til å gjøre susen. Plukker opp en på vei hjem fra jobb. Takker! Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Merk at på ett HK med 24 pins ATX 2.0 kontakt så enbefales det at man har en 24pins PSU. Men det fungere både med og uten overgang, bare PSU'en man har er god og strømsterk nok. Tror at 360W Chieftec er god nok om du ikke kjører på med X800XT/6800Ultra skjermkort, 8 hard disker +++, har man moderat med komponenter så går det nok fint. Om man ikke bruker overgangen så må kontakten settes rett i ATX connectoren på HK'et, men anbefaler å bruke overgang/adapter om man ikke velger å skifte ut PSU'en da. Lenke til kommentar
TorEinar Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Har et 6800GT som jeg håper å klokke opp til ca Ultra. Ellers har jeg P4 3.4Ghz og et par HDD'er. Regner med at 360w holder? Lenke til kommentar
kdog Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 er det noe problem å bruke 24pins PSU-kontakt på 20pins hovedkort? det passer og booter uten problem, men stusset litt når jeg koblet det opp. 4 pinner er i løse lufta.. Lenke til kommentar
TorEinar Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Men 20pins-kabelen passer vel ikke i 24pins kontakten? Som er mitt problem.. Lenke til kommentar
zilch Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Hadde samme problem når jeg bygde pc, hk hadde 24pin, psu var 20pin. Det går helt fint å koble den til, det gjorde ihvertfall jeg og pc'en går fortsatt som en drøm etter snart 5 måneder. Det er 4 pin på ene siden som ikke trenger å være koblet, du merker hvilken side kontakten passer på. (var ihvertfall slik for meg, tror ikke det er noen forskjell for andre). Lenke til kommentar
TorEinar Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Ok, da prøver jeg det i kveld. Er lite lysten på å svinge innom Oslo i rush-tiden for å kjøpe overgangen. Takker. Lenke til kommentar
delling81 Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Tror at det er opp til hk-prod om det å koble 20pin i 24pins kontakt skal virke. Gjør det hvistnok hos noen. Kjerts: Dette virker, det er kun de 4 nye pinnene som er annerledes mellom de to standardene. Enkelte psu-er kommer med 4 påklikkbare pins, en liten ekstrakontakt, som gjør at det blir 24 pins av en 20pins. Den nye psu-standarden: http://www.tomshardware.com/howto/20041223/index.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå