Ivan Drago Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Har en Seagate 160gb som har en formatert partisjon på 32gb (windows). Etter å ha partisjonert de resterende gb (118, får ikke utnytta "hele" disken) låser alltid formateringen seg ved 82%. Har prøvd å partisjonere/formatere flere ganger. Aktuell hardware: Seagate Barracuda 7200.7 Plus 160gb 7200rpm Packard Bell Multimedia 5460 med MS6168 ver:2 HK (original BIOS) (celeron 466, 192mb ram) HighPoint Rocket 133SB PCI-ATA133 kontroller (denne som benyttes!) Har dere noen tips ? Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Det samme skjer når jeg prøver å partisjonere 2 partisjoner på ca 60 gb istedet for en på 118. Den første lar seg formatere, mens den andre kommer til 64 % og da skjer akkurat det samme. Maskina blir helt treg, ctrl-alt-del funker heller ikke så jeg må bare bryte strømmen. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 sjekk disken din. mener bestemt seagate har et program for dette på hjemmsiden sin. Lenke til kommentar
Dingsebjøtten Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Hva slags operativsystem bruker du ? Har du Win2K eller eldre,støtter ikke Op harddisker over 137 GB,må ha 48 bit LBA adressering.Sjekk linken under til test hos hardware.Dette er innebygget i Win XP,men det er knotete å få lagt dette til i de andre Op-ene.Lykke til ! http://www.hardware.no/tester/harddisk/wd2500jd/index2.html Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Hva slags operativsystem bruker du ? Har du Win2K eller eldre,støtter ikke Op harddisker over 137 GB,må ha 48 bit LBA adressering.Sjekk linken under til test hos hardware.Dette er innebygget i Win XP,men det er knotete å få lagt dette til i de andre Op-ene.Lykke til ! http://www.hardware.no/tester/harddisk/wd2500jd/index2.html Jeg har win XP med samtlige oppdateringer (også service pack 2) HighPoint Rocket 133SB PCI-ATA133 kontroller støtter harddisker over 137GB uten noen som helst BIOS/firmware oppgradering. Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Jeg fikk formatert partisjonen fra en annen PC (uten PCI kontroller) HATER PACKARD BELL!! Skal vedde på at det er dette merket som skaper alt krøllet, aldri hatt lignende problem på PCer jeg selv har bygd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå