Gå til innhold

Tv ut og Divx.....HJEEEELP

Nilsoni

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ikje ein drit.

alle tv`ene i verden kjører på max 800*600 oppløsning. Det er dumt, men sant.

kanskje du kan få oppløsningen opp i 1024*768 visst du har ein 100hz TV. er ikje sikker, men visst du har ein vanleg tv så får du ikke meir.

tv er ikkje laga for høyoppløsningsgrafikk på nært hold, helder det motsatta, for visst du går 2m vekk fra tv`en så ser det heilt bra ut.

Lenke til kommentar

Jeg har en asus v7700 deluxe, som jeg veldig ofte bruker til å se divx på tv med (32" sony - sitter 2,5-3m unna). Svhs kabelen jeg bruker er 10 (!) m lang, kjøpte den på Clas Ohlson i Sverige så det er vel ikke akkurat tipp topp kvalitet, men jeg synes at bildet er bra!

Jeg vet ikke hva slags filmer etc du ser på, men de fleste 'skikkelige/proper' divx-filmer har jo en res på rundt 640x360 så man trenger jo ikke kjøre noe høyere res.. jeg har maskina stående på 1280x1024, bruker tvcc2000 til å switche til tv-out og gjør ikke noe mer.. og synes at bildet er kjempemessig! Kvaliteten er nok ikke like god som det var på det gamle ATi kortet, men jeg er strålende fornøyd med det sånn som det er nå.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-14 23:04, Nilsoni skrev:

Har nettopp prøvd å kople maskinen til TV'en, men kvaliteten ble helt elendig!! (spilte av en Divx film) Maks oppløsning er 800x600 til Tv.

Hva kan gjøres??

AMD T-Bird 750

393 mb pc133 ram

Asus Geforce 2 PRO 64 DDR

win 2000 pro

En tv støtter bare en oppløsning og en oppdaterings frekvens og det er 625 linjer og 25 fps(Uavhengig av om tven er 50Hz eller 100 Hz). TV-bildet er delt opp i 625 linjer og av disse vises ca 600 derfor er 800*600 max oppløsning på en tv. Tven er også konstruert for bilder med bevegelse og er drfor ikke like sylskarp på statiske bilder som det er data-skjrem er. Du vil nok merke forskjell hvis du bruker S-vhs i stedet for composit-video men tven vil aldri bli skarp nok til at den kan brukes som skjerm.

Lenke til kommentar

Jeg ser det som en fordel at tvn ikke er like bra som ksjemren min. Da blurer divx filmen seg litt ut og det ser faktisk bedre ut. De firkanta overgangene som en gjerne ser på datan er ikke så tydelige. I alle fall på min tv.

I win2000 måtte jeg kjøre 640*480, men nå i winxp går det fint med 800*600.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...