Fosco Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Hei. Jeg og en kamerat prøver og sende hverandre en mp3 låt vi msn-messenger, men det går ikke. Har hørt noe om att dette skjer hvis begge har ADSL fra Telenor! Stemmer dette? Er det noe vi må gjøre for og få det til? Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Er vel noe med hvilke porter som er åpen og ikke.. Men har ikke funnet ut av det jeg heller.. Lenke til kommentar
skol Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Les disse linkene: http://nergal.homeip.net/ http://www.cybercity.dk/privat/support/ads...styr/cisco_677/ Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Bruk "TerePod File Transfer for Messenger". Den går tvers igjennom brannmurer og det som er. Den setter heller ingen begrensning i størrelsen på filene. Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Quote: Den 2002-06-10 16:19, Hoppesagåsa skrev:Bruk "TerePod File Transfer for Messenger". Den går tvers igjennom brannmurer og det som er. Den setter heller ingen begrensning i størrelsen på filene. Hvor får jeg tak i det da..? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Hum, dette er et kjent problem med NGT. Hjelper dette programmet mot dette oxo? Hadde vært dritkult å kunne sende sanger igjen, det er de eneste gangene jeg savner 56k'en min =) Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Heisann.. http://www.webattack.com/get/teratransfer.shtml Her finner du det TeraPod programmet.. :smile: Google gjorde susen :wink: Har ikke prøvd det enda da.. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Hum, får ikke det programmet til å fungere. Får error 7 eller noe. Har lasta ned patchen oxo, men hjelper ikke. Noen som har noen andre programmer på lur? Jeg har NGT =) Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Heisann. Samme erroren jeg får.. :sad: Andre løsninger..? Lenke til kommentar
kongkrone Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 For dere som har Telenor er det bare å fjerne TCP/IP protokollen fra nettverkskortet som er koblet til modemet, og vips så virker MSN Messenger.... De som har nextgentel har vel et større problem pga. NAT i routeren. Men jeg vet at det virker ene veien uten at dere gjør noe.... husker ikke helt, men jeg tror dere kan ta imot filer, men ikke sende... Og for all del..... ikke fjern TCP/IP hvis du har nextgentel.... Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Terapod programmet krasjer hos meg også (WinXP). Det er mulig å mota filer via MSN Messenger men ikke sende hvis du bruker NAT (proxy skal funke)! Er det noen andre programmer som kommer seg unna NAT funksjonen? Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Jeg får sendt og mottat etter jeg åpna port 6891-6900 Dette skulle løse problemet, hvis ikke er det noe annet som er feil... Spør Microsoft :lol: Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 TerePod File Transfer for Messenger det høres greit ut, men det er shareware og ikke freeware. Det høres ut som om programmet forandrer noen instillinger i Windows. Det hadde vært fint hvis noen hadde klart å funnet ut hva programmet gjør, slik at vi manuellt kan fikse det selv, uten å installere ekstra programmvare. Lenke til kommentar
h0bbel Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Bruk Eyeball chat istedet. Der funker videobiten,filoverføringer og chat via NGT NAT. Sikkert via Online ADSL ogsp. Den har klient for AIM, MSN og Yahoo! itillegg. Det er mulig du må åpne noen porter i routeren din for å få det til, men det står i faq'en deres. Så vidt jeg husker åpnet jeg ett par porter for å få den til å funke. .oO h0bbel Oo. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Fosco Eg tror og at det har noe med brannmuren som er i win xp pro,eg skrudde den av da gikk det greit å sende mp3 filer. Kjetil Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Jeg tror det har noe med FireWallen i Windows XP å gjøre hvis du har den på... Men jeg har den ikke på, jeg er ikke bak noen som helst FireWall, så det er ikke det som er problemet hos meg. Håper noen finner en løsning på dette snart. Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Har prøvd Eyeball men det funket ikke å sende filer til andre Messenger brukere! Finnes det noen andre geniale programmer? Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Er det ingen som har noen flere forslag på programmer som kan brukes til å sende filer, Eyeball og Trillan funker ikke! Det har kommet en patch for lenge siden som skal fikse voice med MSN Messenger, du finnner den på microsoft sin update side. Lenke til kommentar
H8U2DEATH Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Jeg har ikke problemer med å sende via MSN til en med Tellenor ADSL (har Telenor ADSL selv). Prøv å slå av firewallen i XP eller eventuelt en annen firewall hvis du bruker det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå