Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

PCMCIA kort med ekstern antenne

Anbefalte innlegg

Lurte på om noen kunne komme med en anbefaling på et pcmcia kort (med en ekstern-antenne-utgang), og en ekstern antenne, med god 360 graders rekkevidde, som rekker så langt som mulig så billig som mulig (maks 1000 kroner til sammen). Kortet kan gjerne være b-standard, gjør ikke noe det...

(Har sett flere guider (også ArticOC sin)), men er ikke noe god til å lage sånne ting selv... ønsker noe ferdigkjøpt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo ORiNOCO Gold som er veldig populære til bærbare. Kortet har dessuten mange snasne tweaks du kan få bruk for. Ellers er Buffalo Airstation G54 CardBus et alternativ. Kortene koster rundt 5-600 kroner som nye, men sjekk ut qxl og evt bruktmarkedet hvis du er short on cash. Ellers så husker jeg en side som solgte ferdig modifiserte pcmcia kort med ekstern rp-sma... Det vil sikkert bli dyrere, men vil nok vare lengere...

Begge kortene bruker MC connector, som i mine øyne er alt for skrøpelig. Hvis du behandler pluggen bra så kan du greie deg en stund, men jeg har ikke helt sansen for de små pluggene...

Når det kommer til antenner, hadde jeg anbefalt å bygge en selv uansett hvor lite fingernem du måtte være. Du kan prøve og feile en god del ganger før det kommer opp mot kostnadene ved å kjøpe en ferdiglaget en. Sjekk ut wlansupply.no for antenner og kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...