Gå til innhold

Hva slags førstegangstjeneste avtjente du?

svamp

Anbefalte innlegg

Hva slags førstegangstjeneste avtjente du? Og hvor lenge, og hvor?

Jeg skal kanskje i militæret i år, men vet ingenting om noe. Fikk så elendig info på sesjonen.. Har spurt og fått til svar at jeg kan endre mine ønsker for førstegangstjenesten, men da må jeg vite litt først. Noe du vil anbefale?

Endret av svamp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NSE Tmbn = Nasjonalt Støtteelement Telemark Bataljon :w00t:

Var i forsyningstroppen som drivstoffsoldat. Koste meg det året. Er absolutt å anbefale. Du får også tilbud om utenladstjeneste (jeg dro ikke) om det er ønskelig.

PS: Rekrutten er tøffere enn den gjennomsnitlige rekrutten i hæren da.. Men sikkert ikke av de aller tøffeste da.. :D Men det er jo bare kult å kunne se tilbake til!

Lenke til kommentar

10 dagers førstegangstjeneste, derav de første 7 på sykestua med diare og alt mulig annet. Ble dimma etter 9. dagen, ikke hadde jeg lyst å være der, og jeg gikk glipp all grunntreninga med våpenmontering og skytebanen. Hadde ikke engang fått en uniform som passet ordentlig.

Så jeg fikk tilbud om å reise hjem og fortsette livet mitt. Det var i 1998 dah..

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Bare positive ting å si om sjøforsvaret, hadde feks null feltdøgn :)

Er det noe positivt da? Høres kjedelig ut :dontgetit:

*mimre om biff og pannekakesteking bak på stridsvognen*

Edit: Eller da jeg falt ned luken, plantet rompa godt på Mg3'en og fyrte av en salve :D ..Fullstendig stillhet, før troppsjefen sa over sambandet: "kem i hælvete va det!" :!: (var bare rødfis, så det var helt ufarlig ;) )

Endret av likferd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...