svamp Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Hva slags førstegangstjeneste avtjente du? Og hvor lenge, og hvor? Jeg skal kanskje i militæret i år, men vet ingenting om noe. Fikk så elendig info på sesjonen.. Har spurt og fått til svar at jeg kan endre mine ønsker for førstegangstjenesten, men da må jeg vite litt først. Noe du vil anbefale? Endret 6. januar 2005 av svamp Lenke til kommentar
sim Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Avtjener min verneplikt nå i 2. gardekompani. Trives. Er snart halvveis Garden er absolutt å anbefale Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Er i CSS (logistikk) og står og dasser på kjøkkenet. Rasende festlig, men masse fri. Du får nok ganske elendig info etter du har kommet inn også, er bare når du har begynt at du virkelig vet hva du egentlig skal gjøre. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 NSE Tmbn = Nasjonalt Støtteelement Telemark Bataljon Var i forsyningstroppen som drivstoffsoldat. Koste meg det året. Er absolutt å anbefale. Du får også tilbud om utenladstjeneste (jeg dro ikke) om det er ønskelig. PS: Rekrutten er tøffere enn den gjennomsnitlige rekrutten i hæren da.. Men sikkert ikke av de aller tøffeste da.. Men det er jo bare kult å kunne se tilbake til! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) 10 dagers førstegangstjeneste, derav de første 7 på sykestua med diare og alt mulig annet. Ble dimma etter 9. dagen, ikke hadde jeg lyst å være der, og jeg gikk glipp all grunntreninga med våpenmontering og skytebanen. Hadde ikke engang fått en uniform som passet ordentlig. Så jeg fikk tilbud om å reise hjem og fortsette livet mitt. Det var i 1998 dah.. Endret 6. januar 2005 av Bitex Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Skal inn i Sjøforsvaret en eller annen gang i nær fremtid. Har vært på sesjon, og fått vite at det var det jeg kunne brukes til. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Jeg var i en stridsvogntropp i panserbataljonen på Setermoen. Var vel inne i ca 10 måneder tror jeg, men hadde mye "ferie". Det vil si turer til Rena for å leke med simulator. Hotellrom er artig avveksling til kasernelivet Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Avtjener min verneplikt as we speak. Sambandssoldat i Bardufoss, tropp: Taktisk Ledelse. Korporal Pedersen at your service. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Skarpskytter i en jegerpatrulje på russergrensen. Storkoste meg. Snøscootere, 6-hjulinger og mye annet moro å leke med. Mange fine minner å se tilbake på, dog litt krevende til tider. Endret 6. januar 2005 av lodott Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Er ikke tjenestedyktig jeg... (lettlurte suckers. hehe) Endret 6. januar 2005 av L4r5 Lenke til kommentar
simes Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Erklært tjenestedyktig kun i den sivile delen av totalforsvaret. Med andre ord: Ingen førstegangstjeneste og heller aldri noe ut i skog og mark. Heller ingen siviltjeneste. Derfor er det skole på meg i år. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Skarpskytter i en jegerpatrulje på russergrensen. Storkoste meg. Snøscootere, 6-hjulinger og mye annet moro å leke med. Mange fine minner å se tilbake på, dog litt krevende til tider. Fikk du skutt noen brides.ru-brukere? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Avtjener tjeneste på Setermoen, 6.divisjon, Panserbatarljonen, ESK5, Kommandoplasstroppen, og er kommandosoldat (skytter på 12.7 på beltevogn). En meget grei tjeneste egentlig (så langt..) Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Elektronisk Krigføringskompani, Setermoen Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Elektronisk Krigføringskompani, Setermoen høres spennende ut... ka dokke driv med? Intens kamp mot bolsjevenismen? Lenke til kommentar
TonyStark Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Var i sjøforsvaret, satt på sambandskontoret på Forsvarets Overkommando i Oslo. Bare positive ting å si om sjøforsvaret, hadde feks null feltdøgn Lenke til kommentar
likferd Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Bare positive ting å si om sjøforsvaret, hadde feks null feltdøgn Er det noe positivt da? Høres kjedelig ut *mimre om biff og pannekakesteking bak på stridsvognen* Edit: Eller da jeg falt ned luken, plantet rompa godt på Mg3'en og fyrte av en salve ..Fullstendig stillhet, før troppsjefen sa over sambandet: "kem i hælvete va det!" :!: (var bare rødfis, så det var helt ufarlig ) Endret 6. januar 2005 av likferd Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Elektronisk Krigføringskompani, Setermoen Er det derfor forumet er blitt så ustabilt? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Elektronisk Krigføringskompani, Setermoen *mumle noe pent om EK-guttene* Jeg måtte le da fenriken vår kom å fortalte DERE hvordan man kunne blokere en MMR-radio på frekvenshopp-modus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå