pailukterN Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Jeg har en s-ata disk stående i maskina men finner den ikke i bios. dersom jeg booter windows xp cd finner jeg disken der og får formatert den osv. Når jeg så booter igjen for å starte selve installeringa booter ikke harddisken. Jeg har gått inn i bios og funnet ut at jeg ikke finner disken under "Hard disk boot priority." Noen som vet hvordan jeg får frem harddisken der? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Har du enablet SATA i BIOS da - og har du installert driverne for SATA på HK ditt, ved å trykke F6 under installasjonen? Lenke til kommentar
pailukterN Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Har du enablet SATA i BIOS da - og har du installert driverne for SATA på HK ditt, ved å trykke F6 under installasjonen? Ja, det mener jeg å tro. Er ikke så kjent med bios, så er mulig det er en plass det står noe feil. er egentlig det jeg tror mest på, men mener det skal være enablet iaf.. Lenke til kommentar
Bogge Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 En kamerat av meg hadde også det samme problemet som deg! Han fant ut at grunnen til at han ikke fant igjen harddisken var pga at han hadde innstallert widows service pack 2 på en xp kopi, men hvordan han fikset det vet jeg ikke! du kan jo se etter om du finner noen tips om hva problemet kan være ppå www.google.com osv..... Mvh BoggÈ Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Jeg har en s-ata disk stående i maskina men finner den ikke i bios. dersom jeg booter windows xp cd finner jeg disken der og får formatert den osv. Når jeg så booter igjen for å starte selve installeringa booter ikke harddisken. Jeg har gått inn i bios og funnet ut at jeg ikke finner disken under "Hard disk boot priority." Noen som vet hvordan jeg får frem harddisken der? Boot med installasjons CD og trykk F6 under oppstart. Ha driver for Sata på diskett. legg inn driveren . Husk å gå inn i bios etter installasjon av XP og velg Sata eller Scsi som første boot valg. Lenke til kommentar
pailukterN Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Jeg har en s-ata disk stående i maskina men finner den ikke i bios. dersom jeg booter windows xp cd finner jeg disken der og får formatert den osv. Når jeg så booter igjen for å starte selve installeringa booter ikke harddisken. Jeg har gått inn i bios og funnet ut at jeg ikke finner disken under "Hard disk boot priority." Noen som vet hvordan jeg får frem harddisken der? Boot med installasjons CD og trykk F6 under oppstart. Ha driver for Sata på diskett. legg inn driveren . Husk å gå inn i bios etter installasjon av XP og velg Sata eller Scsi som første boot valg. Har prøvd det vettu.. Skal kjøre en disk bare nå da. base blir vel det da. Vet du hvordan instillingene skal stå i bios da på de tingene som er vesentlig? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Har du 1 disk til i maskina di, som er en vanlig PATA disk? Kommer du deg inn i Windows i det hele tatt, eller er SATA disken din eneste disk? Lenke til kommentar
dark|dog Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Har du 1 disk til i maskina di, som er en vanlig PATA disk? Kommer du deg inn i Windows i det hele tatt, eller er SATA disken din eneste disk? Jeg hadde samme problem som han. Jeg bare innstallerte SATA driver som fulgte med på diskett (med hk) etter å ha trykket F6 under windows install. Det står faktisk med klar tekst: press F6 for SATA drivers and utillities eller noe liknende, men jeg skal være enig med at det ikke er så lett å legge merke til om du ikke ser spesiellt etter det. Håper det hjelper deg, du sa du hadde prøvd dette, men da må det jo være noe galt med disken din? Får du oppgitt diskID rett før booting da? ANG BIOS: Bare trykk: Load Fail Safe. Tror det fungerer til dette bruk. Ch0: IBM90000000303030A Ch1: WD0cC0000000FF Noe slik kan det stå f.eks. Lykke til videre! Lenke til kommentar
lceger Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Prøv å sett bootpriority 1 til scsi, det er flere bios er hvor du må gjøre dette for å boote fra S-ATA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå