wil Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 i går så fikk jeg endelig delene mine Strømforsyning, CPU vifte og 2 kabinettvifter. begynte å ta ut de gamle tingene å satte de nye tingene. når jeg hadde satt i alt så skulle jeg koble til ledningene til HK`et mitt slik at jeg kunne bruke Power knappen. så når jeg hadde gjort det så skrudde jeg på strømforsyninga og det smalt en gang å sikringen gikk. noen tips om hva som har gått galt. evt hva jeg må bytte ut? håper på mange svar. Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Det kan være 110/230V knappen bakpå PSU som stod i feil posisjon. Den skal jo da stå på 230, tror PSUen din er ødelagt hvis den blir startet opp i 110V posisjon. Lenke til kommentar
wil Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 det er ikke noe sånn knapp på den skjønnner du. jeg er litt små stressa her siden at jeg fikk strømforsyninga i går. jeg vil helst ha et svar på om det er en ny PSU eller et nytt HK jeg må kjøpe nytt eller begge deler. noen tips? Lenke til kommentar
RockFord_ Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 For det første vet jo ikke vi hva som har gått galt.. siden vi ikke er der.. For det andre så har du vel garanti på dette ? Hvis sikringen gikk vil jeg tro at det er psu.. Lenke til kommentar
wil Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 PSU`en er en bZerk 500 watter. Hovedkortet er et MSI (MS-6585) har jeg garanti på PSU`en hvis sånne ting skjer? at det bare er å sende den tilbake til butikken? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Du har garanti på feil på utstyret. F.eks om dette skjedde pga en defekt PSU, så gjelder garanti. om det er imot smalt pga. brukerfeil, så har du ingen rettigheter, men det er jo dog ingen som i praksis stopper deg fra å spille dum mot butikken... Hva som er skadet i maskinen er helt umulig å si. Det eneste vi har å gå utifra er at det smallt, og ingenting annet... Alt kan være ødelagt, eller ingenting. Umulig å vite uten ha noe mer informasjon. Har du gått over alt du har gjort ogsett etter feil? Høres jo mest ut som en eller annen form for kortsluttning et sted, og da kan det jo ofte være synlige feil. -Stigma Lenke til kommentar
wil Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 eneste jeg kjenner når jeg går nærme er at det lukter litt av strømforsyninga på maskina. ellers kjenner jeg ikke noe spesielt. jeg tviler på at noe annet er galt på pc`en. skjermkortet er i orden. lydkortet funker. og alt det andre funker. det eneste jeg gjorde var å koble på HDD Leds kablen, reset knappen og power knappen. når jeg da trykka på knappen på strømforsyninga så smalt det som sagt og en sikring i stua gikk. ikke noe annet. etter det har jeg ikke prøvd pc`en min. er litt småstressa nå. må jeg belage meg på å kjøpe ny PSU eller HK? PS: mer info kan jeg ikke gi for jeg vet ikke mer selv heller. Lenke til kommentar
RockFord_ Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 da er det enkelt og greit.. send psu tilbake til butikken og si hva som sjedde.. du har garanti på den. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 For det første så er det ikke noe "knapp" der du setter fra 110V til 230V. Du må liksom skyve det..!! Enkelt forklart så er den rød farget og står nær knappen på PSU.. sørg for å se hva den står på.. Mest sannsynlig er det PSU som gikk her.. ellers så ville jo ikke resten av systemet klart å smelle en sikring.!!! tror jeg.!! hehe. Lenke til kommentar
wil Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 ok, jeg skal vente til uka med å sjekke det allikevel. men da belager jeg meg på at PSU`en min har gått her, for skjermkortet funker, og lyden funker. disse kortene er ikke integrert på hovedkortet da. får ikke sjekka om HK`et funker enda, men det går jeg ut i fra siden at skjermen blinker når jeg har skjerm kablen inni skjermkortet. å som kjent så må jo skjermkortet også ha strøm for å kunne funke, så her tror jeg nok det er PSU`en som har gått. det er litt synd egentlig for jeg har akkurat fått den også, men jaja. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Høres jo da ut som PSU er gåen, men om dette var pga. en kortslutning på noe av det andre utstyret, eller en moneringsfeil er jo veldig vanskleig å si. Du kan jo risikere at neste PSU du setter på også sier bang fordi feilen var en annen plass. -Stigma Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Dette høres ut som (dessverre må jeg si) en brukerfeil, men når det er sagt ble jeg plutselig meget skeptisk til BZerk PSU. Ifølge specs. hos Microplex så skal dette være en skikkelig kvalitets-PSU, med høy ytelse.. og kortslutningssikker "på alle utganger". Da bør vel slikt som trådstarter nå har opplevd ikke skje? Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Det her ser ut som en brukerfeil ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå