Demogorgon Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 har nå begynt med detta, begynner på beskjedne 10kr, på expekt.com så får vi ta det fra der. en topp grense på 320 må være akseptabelt. skal prøve et run, se hva som skjer Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Da må du holde oss informert om hvordan det går! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Har bladd fort gjennom tråden, og ser det er blitt snakket litt rundt Lotto allerede, men kunne ikke finne konklusjonen på det jeg lurer på. hvis man har MYE penger, så har man muligheten til å garantere gevinst, men litt spekulasjon og slikt øker man sjansen til å vinne hver gang, og trenger kanskje ikke de store summene...3483339[/snapback] Tenkt scenario: Det er Gull-Lotto med førstepremiegevinst kr 40 000 000. Sjansen for å vinne på én tallrekke er 1 : 5 379 616. Det koster 4 kr per rekke, altså totalt 21 518 464 kr for å garantere seg 100% sannsynlighet for å ha 7 rette. I Lotto går 50 % av inntektene til premier. Sett at man har massevis penger å gamble bort, og at man er den eneste som vinner førstepremien slik at den ikke deles. Hadde dette vært noe å satse på? (Holder med et kort svar. ) 7499954[/snapback] Om du leverer utrolig mange kuponger på Lotto, så vil du antakelig få tilbake omtrent halvparten av det du vedder, da halvparten deles ut i premie. Så nei, det er ikke noe å "satse på". Det samme gjelder i odds og tipping, såfremt du ikke er bedre til å anta sannsynligheten for de forskjellige resultatene enn henholdsvis de som setter oddsen, og den gjennomsnittlige tipper. Meteoden som er beskrevet her vil alene ikke gi deg noen annen forventningsverdi, om 80% av pengene går ut i premier vil man i det lange løp tape 20% av pengene man satser, eneste forskjellen er at man har en mye lavere sannsynlighet for tap, men utgiften ved tap er mye større. AtW Lenke til kommentar
Royo Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Jeg tenkte ikke at dette skulle gjøres på en ukentlig basis, bare i enkelttilfeller, når potten har bygget seg opp kraftig, slik den gjør under Gull-Lotto. Blir jeg noen gang multimilliardær skal jeg prøve dette for moro skyld, sett at Norsk Tipping ikke har regler som forbyr slik virksomhet. Lenke til kommentar
sbstn Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) . Endret 2. februar 2009 av sbstn Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Jeg forsøkte ut metoden i simulator: Metoden innebar 1, 3, 10, 20, 50, 200, 1000, 10 000, 50 000 satset på 1/3... Det gikk sakte nedover-- Men *alltid* nedover... etter hundre forsøk hadde jeg brukt vel over 600 000, og hadde ingenting igjen... Grunnen er, at selv ved det høyeste beløpet du kan bruke, så har du fremdeles bare 1/3 sjanse for å vinne... 100, 200, 400, 800, 1600, 3200, 6400, 12800... Før eller siden taper du det høyeste beløpet... 25600... 51200... Tenk hvis alle brukte *akkurat* samme metode som deg, på motsatt side, og på uavgjort..? Tror du dere ville tappet Norsk Tipping for penger..? Minst to av dere tre måtte betalt for hver av de andres suksess... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå