Sleepy Gary Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Noen som har klart å instalere windows på en s-ata disk på et MSI K8T NEO 754 hovedkort Fikk kortet bulk, men har lastet ned s-ata drivere som MSI har på sine hjemmesider og lagd disketter og lagt inn via F6 men windows cden finner ikke hardisken uansett. Hardisken funker, blir reg i biosen og fungerer utmerket på et annen maskin. Så viss det er noen som har noen s-ata filer som de vet skal fungere på dette hovedkortet eller andre tips tusen takk. Endret 6. januar 2005 av steffe Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 S-ATA drivere for MSI K8T Floppy VIA s-ata.zip Floppy Promise s-ata.zip Lenke til kommentar
Sleepy Gary Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 S-ATA drivere for MSI K8TFloppy VIA s-ata.zip Floppy Promise s-ata.zip Funker ikke, legger de med når jeg instalerer men wincdn finner ikke hardisken uansett Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Jeg har ikke kortet og vet dermed ikke menyteksten i Bios hos deg, men kan jo prøve. Du har unzippa driverfilene og lest 'readme'-fila, og blir både Promise og VIA lasta inn? (jeg sjekka at de er virusfri) Er hdd'n kobla til Promise: Enable s-ata støtte i 'Integrated Peripherals'/ 'Onchip IDE config.' og sett riktig prioritet på portene. Trolig må du innom 'Advanced Bios Features' i undermenyen 'Boot device select' og sette 1st. CD/DVD (eller cd-rom) 2nd. IDE-0 (eller HDD-0) 3rd. Floppy + yes... Må ikke prøve å overklokke da eller koble til masse før alt er i box? Lenke til kommentar
Sleepy Gary Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Jess, en bios oppdatering og Floppy VIA s-ata.zip gjorde susen, tusen takk for hjelp tjaa :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå