Gå til innhold

Får ikke boota harddisk når xp skal legges inn.

Anbefalte innlegg

Skal installere win xp på en ny pcw. Kjøpte en s-ata disk som jeg skulle legge os på. Når jeg endelig fant disken på maskina i heletatt boota jeg fra cd og skulle starte å legge inn os. valgte den s-ata disken og begynte å formatere. Etter å ha lagt inn setup filer eller hva den gjør, skulle maskina boote for å installere windows. Da virker det ikke som om den klarer å boote harddisken.

dvs hardware:

GA-K8NSU-939 - Gigabyte GA-K8NS Ultra 939

WD360GD - Western Digital Raptor 36.7GB S-ATA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

k_flaathe,

*riste på hodet* Hvordan kan du regne med at ALLE kan like mye om data som deg? Fakta er at INGEN i hele verden kan ALT om ALT. Derfor blir et svar som "ololololol nob" ganske på trynet! Tipper du ikke visste så mye om data i 1983, som du LIKSOM gjør nå. Var du i det hele tatt født da? Det var jeg! Da satt jeg og spilte PC spillet Castle. Så det så. *skryte*

pailukterN,

Jeg hadde selv det samme problemet som deg, men etter å ha snakket med noen HYGGELIGE folk på hardware.no på irc fant jeg ut at man måtte ha s-ata driver for harddisken installert før det fungerte. Men noen får det til å fungere uten. Merkelig egentlig. Er på ingen måte hardware ekspert, eller software ekspert. Men lykke til i allefall! :)

Lenke til kommentar

Heisann!.

Prøv å napp ut alle andre disker du har bortsett fra s-ata'en selvfølgelig. Formater og innstaller. Plugg deretter i de andre diskene etter endt innstallasjon. Tror dette kan hjelpe deg. :)

Endret av CIder
Lenke til kommentar
Hadde vel samme problemet. Måtte inn i bios og slå på boot fra s-ata eller noe i den duren i "onboard devices" (eller noe i den duren)

Inne på advanced i bios prøver jeg å forandre på Hard disk boot priority, men det er ingen alternativer der...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...