pailukterN Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Skal installere win xp på en ny pcw. Kjøpte en s-ata disk som jeg skulle legge os på. Når jeg endelig fant disken på maskina i heletatt boota jeg fra cd og skulle starte å legge inn os. valgte den s-ata disken og begynte å formatere. Etter å ha lagt inn setup filer eller hva den gjør, skulle maskina boote for å installere windows. Da virker det ikke som om den klarer å boote harddisken. dvs hardware: GA-K8NSU-939 - Gigabyte GA-K8NS Ultra 939 WD360GD - Western Digital Raptor 36.7GB S-ATA Lenke til kommentar
ThomasWH Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 k_flaathe, *riste på hodet* Hvordan kan du regne med at ALLE kan like mye om data som deg? Fakta er at INGEN i hele verden kan ALT om ALT. Derfor blir et svar som "ololololol nob" ganske på trynet! Tipper du ikke visste så mye om data i 1983, som du LIKSOM gjør nå. Var du i det hele tatt født da? Det var jeg! Da satt jeg og spilte PC spillet Castle. Så det så. *skryte* pailukterN, Jeg hadde selv det samme problemet som deg, men etter å ha snakket med noen HYGGELIGE folk på hardware.no på irc fant jeg ut at man måtte ha s-ata driver for harddisken installert før det fungerte. Men noen får det til å fungere uten. Merkelig egentlig. Er på ingen måte hardware ekspert, eller software ekspert. Men lykke til i allefall! Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Ligger sata drivere på Gigabyte sine sider,du få tidlig spørsmål under xp installering om tredjepart drivere.Husker ikke helt. Drivere. k_flaathe. Veldig morsom Lenke til kommentar
pailukterN Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Har fortsatt ikke funnet ut problemet... Har prøvd å legge inn drivere ja.. Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Sitter med et annet hovedkort selv, men det kan ha noe med bios oppsettet ditt å gjøre. Noe slikt som:Onchip serial ata som first i Onchip ide device(boot rekkefølgen). Lenke til kommentar
pailukterN Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 skal se om jeg finner noe av det du sa. Er ikke så kjent i bios... Lenke til kommentar
pailukterN Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 fant bare enabled eller disabled der på primary og secondary. begge er enable. Lenke til kommentar
CIder Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Heisann!. Prøv å napp ut alle andre disker du har bortsett fra s-ata'en selvfølgelig. Formater og innstaller. Plugg deretter i de andre diskene etter endt innstallasjon. Tror dette kan hjelpe deg. Endret 6. januar 2005 av CIder Lenke til kommentar
pailukterN Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Har tatt ut andre harddisken. Den finner ikke disken fordi:( Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Se i manualen din, fra side 40 og utover. Tok meg bare en rask kikk i den selv. Der er det litt i BIOS så du kan sjekke. Fant manualen her: http://europe.giga-byte.com/MotherBoard/Fi...ultra-939_e.pdf Er det riktig kort? Lenke til kommentar
Eosten Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Har du sett om den står til boot other devices i biosen? Eller om S-ata disken kommer opp som et boot alternativ? Lenke til kommentar
pailukterN Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Er for lite kjent med saken til at jeg klarer å løse den utifra den manualen da. iallfall nå.. Lenke til kommentar
pailukterN Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Eosten: Hvor i bios sjekker jeg det? Lenke til kommentar
pailukterN Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Har du sett om den står til boot other devices i biosen?Eller om S-ata disken kommer opp som et boot alternativ? hvor? Lenke til kommentar
idos Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Hadde vel samme problemet. Måtte inn i bios og slå på boot fra s-ata eller noe i den duren i "onboard devices" (eller noe i den duren) Lenke til kommentar
pailukterN Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Hadde vel samme problemet. Måtte inn i bios og slå på boot fra s-ata eller noe i den duren i "onboard devices" (eller noe i den duren) Inne på advanced i bios prøver jeg å forandre på Hard disk boot priority, men det er ingen alternativer der... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå