Legoraider Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Hmm jeg får blocked device på /dev/sda3 unable to find root. noen som kan hjelpe meg det er et springdale ich5 chipset. shuttle Lenke til kommentar
comicz Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Err. Hva med litt mer info? Kan vi få grub.conf? Er du sikker på at sda3 er root? Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Når du konfigurerte kernel, satte du da kernelen til å bruke serial ata-support som module, eller at den skal kompileres inn i kjerna? Jeg hadde akkurat samme problemet, pga. at jeg hadde satt support for serial ata-kontrolleren min som module. Du finner disse under scsi-devices ellernoslikt mener jeg å huske. Lenke til kommentar
Legoraider Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 jeg brukte genkernel. hva er parametrene for og få sata inn i kjernen? ikke som module. er ikke sikker på om jeg har lagt inn noen module til sata en gang. men livecden fant hard disken uten problemer. takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå