Gå til innhold

Price VS Performance

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nydelig! Enda et stakkars uvitent offer reddet! *sette en stjerne til i taket* *host* ihvertfall...

Det kommer litt annpå hvilken bruk cpu'en er til.

Er du en hardcore gamer som skal tyne ut hver eneste lille fps av noe, så gå for 3400+. Hvis ikke dette betyr all verden for deg og ha et par fps ekstra, så gå for 3000+. ( Dessuten, hvis du senere skulle komme inn på tanken, så er 3000+ absolutt god nok for å klokkes opp i 3400+ hastighet. Om ikke lenger.. ;) )

edit: må jo alltids ta med, ennhver form for klokking medfører at du mister all rett på en garanti :)

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Hehe Tøft :))

Har noen spørsmål til jeg hvis du orker

-Hvor mye extra utstyr må jeg anskaffe for å klokke en cpu??

-Jeg har et Gainward Geforce 4800 TI SE skjermkort det duger enda det når jeg for meg en AMD 3000/3400

Har så sinnsykt lyst å lære å klokke

Lenke til kommentar
-Hvor mye extra utstyr må jeg anskaffe for å klokke en cpu??

Rambrikke(-r-) som faktisk klarer å holde tritt med klokkingen. ( OCZ, Kingston, Corsair, TwinMOS + andre som jeg kansje glemte i svingen. ) Anbefales pc3200 eller høyere.

Hovedkort som klarer det. ( dette varierer VELDIG i forhold til prisklassene.. ) Hovedkortet mitt betalte jeg 5-600 kroner for over disken / lovlig kjøp, og klokker rimelig bra.

Dessuten, kansje det viktigste, en god kjøler til CPU, og helst viftekjølt chipset på hovedkortet.

( vannkjøling er selvfølgelig det mest optimale til klokking, men dette er rimelig dyrt sett i forhold til luftkjøling )

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...