Gå til innhold

"Vis skrivebord" -knappen er borte vekk..

Anbefalte innlegg

Ok, det høres kanskje litt noob ut dette, men knappen er ikke å finne!

Detter er en knapp jeg har et kjært vennskap til, og jeg vil ikke miste den og dens assistanse.

Den forsvant forresten etter at jeg installerte SimTown for søstra mi.

Har prøvd å lage en snarvei til desktop, men dette var igrunn dødsdømt fra starten av (det jeg vil ha tilbake funksjonen knappen gjør, og ikke mappen som inneholder alle tingene som ligger og flyter på skrivebordet).

Har også prøvd å merke av "quicklaunch" , for så å huke den på igjen.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm..spillet er borte, men vet ikke helt hvorfor det du skriver ikke virker for meg.

Jeg lager en ny notepad-fil og kopierer det skriver inn i filen, lagrer som "Show Desktop.scf"

Legger ved bilde.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Hmm..spillet er borte, men vet ikke helt  hvorfor det du skriver ikke virker for meg.

Jeg lager en ny notepad-fil og kopierer det skriver inn i filen, lagrer som "Show Desktop.scf"

Explorer er satt opp til å ikke vise filendelsen på kjente filer.

Når du velger å lagre som tekst dokument vil filnavnet bli "Show Desktop.scf.txt".

Hvis du setter "Save type" til "All files" vil du ikke få med .txt på slutten.

Endret av OofMan
Lenke til kommentar
Prøv å gå i DOS å sjekk om det faktisk er fil endelse .scf ikke .txt

Får en følelse at den er skrevet ShowDesktop.scf.txt

Ok, gjorde det, og du hadde rett.

Har nok glemt å huke av for å vise ekstra endelser.

Har endra endelsen til .scf nå, men nå vises filen som ukjent! :ohmy:

Klikker jeg på den , blir jeg spurt om hvilket program jeg skal åpne filen...altså..wtf ?

*sende klage til Maxis*

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Hmm det var da rart... kanksje burde du gå i DOS igjen å dobbel sjekke at filen er som følger: ShowDesktop.scf IKKE ShowDesktop.scf.scf

For nå fikk jeg jo en følelse av du har fjernet txt, men dobbel scf pga dette.! ??

Nå vet jeg jo ikke det da mene.. greit å sjekke om alt faktisk er riktig.!!

Endret av funkweb
Lenke til kommentar

Kanskje jeg virker arrogant når jeg sier dette men; for `/%&%¤&/¤ &%¤&/&¤ lær deg å bruke tastaturet! Wintast + d = show desktop, samme som win + r = kjør/run, win + e = utforsker/explorer osv. Mange fine der. SLIPP MUSA! LET YOUR MUS GO! :D

Endret av Tacritan
Lenke til kommentar
Hmm det var da rart... kanksje burde du gå i DOS igjen å dobbel sjekke at filen er som følger: ShowDesktop.scf IKKE ShowDesktop.scf.scf

For nå fikk jeg jo en følelse av du har fjernet txt, men dobbel scf pga dette.! ??

Nå vet jeg jo ikke det da mene.. greit å sjekke om alt faktisk er riktig.!!

Nope, filen heter det rette.

Søren da, utrolig teit problem!

Lenke til kommentar
Kanskje jeg virker arrogant når jeg sier dette men; for `/%&%¤&/¤ &%¤&/&¤ lær deg å bruke tastaturet! Wintast + d = show desktop, samme som win + r = kjør/run, win + e = utforsker/explorer osv. Mange fine der. SLIPP MUSA! LET YOUR MUS GO! :D

Er ikke noe fan av hurtigtaster...foretrekker mus!

Lenke til kommentar

Greia til Ueland funket utmerket for meg.

Jeg lagret den som Show Desktop.scf med "Skjul filetternavn for kjente filtyper" både på og av. Begge deler funket. :\

Uansett, vet ikke om dette funker, men jeg zipper min egen Desktop-greie så kan du laste den ned å plassere den på taskbaren.

Desktop.zip

Endret av Dingot0m
Lenke til kommentar

Vel, som sagt, det spillet ( SimTown ) må ha gjort noe merkelig på dataen, for den fila som du la ved, så akkurat ut som den jeg har laget.

Anyone else up for the challenge ?

Bildet viser filen jeg fikk av deg i rar-pakkem og i Quicklaunch mappa.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Skal vi se, jeg prøvde det som stod på siden, men mappen quicklaunch finner jeg ikke på adressen: C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\Application Data\Microsoft\Internet Explorer

Men samma det, alle de andre knappene jeg har på oppgavelinjen, er i en Quicklaunch mappe som ligger her:

C:\Documents and Settings\Arild\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch

..selvom det ikke hjelper å legge snarveien der.

Får vel prøve å finne en support-mail til han Gates da...

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Min befinner seg her:

C:\Documents and Settings\x-byte\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch

Om det skulle hjelpe.. fungerer fint :ermm:

Det gjør min og, men plasserer jeg snarveien i den Quicklaunch mappa, så ser den fortsatt "ukjent" ut (altså, at windows ikke vet hvilket program som kan bruke filen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...