Gå til innhold

Billig blekk?

Anbefalte innlegg

To måneder siden kjøpte jeg blekk hvor det fulgte med skriver :wink: En Lexmark Z42 til 1000,- kr. Nå lurer jeg på å kjøpe nytt blekk og medfølgende skriver.

Tre alternativ:

1. Bare kjøpe blekkpatroner til 735,- på internett pluss frakt. Eller 1000,- kr i butikk.

2. Kjøpe en Lexmark Z52 til 1000,- kr hos Lefdal Lavpris hvor det følger med de samme blekkpatronene som til Z42. Da kan jeg jo sette de patronene i den gammle skriveren =)

3. Kjøpe en Canon S630 til 2200,- hvor blekkpatronene koster ca. 300 til sammen.

Det er ikke mange månedene før Canon skriveren lønner seg.

Noen andre som anbefaler en skriver som er økonomisk i blekkbruk og med fotokvalitet? Eller vet hvor en får billig blekk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+1374861

Canon sin er utrolig rimelig med tanke på blekk. tror det må vere en av de beste på det. HP er jo bra på skrivere men altså, blekket er utrolig dyrt. vet ikke hvor du får tak i blekk :

Lenke til kommentar

Ha..

Sjekka prisene der. Fargerefill kosta jo 300kr og sort kosta 250kr til en Z42. Det blir ikke mer en to påfyllinger så koster det like mye.

Takk for svarene men jeg synes det forsatt er uaktuelt å bruke så mye på blekk. De kunne jo like greit reklamere med:

Kjøp blekk med fotokvalitet nå, få en skriver på kjøpet =)

Er det noen som vet hvilken skriver er mest økonomisk Canon, Lexmark, HP, Epson ...?

Lenke til kommentar

Kjøpte HP OfficeJet G55 ifjor høst og byttet for første gang farge patronen, den svarte står fortsatt i (jeg skriver ut normalt med dokumenter og bilder, er student). HP har alltid vært mest kostnadseffektive i de testene jeg har lest i PCWorld blad, Canon alltid på andre plass. Lexmark har aldri vært bra på det området.

Telcontar

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Jeg har vonde minner fra en gang jeg skulle helle på refill på blekkpatronene mine. Blekket føk over alt, og det ende med at 40 % av skriveren ble helt svart! Nå funker den ikke i det hele tatt lenger... (det var en lexmark som selgeren på elkjip anbefalte pga. de "lave" driftskostnadene... Hver patron koster jo F a e n 550 kr per stk. orginalt!

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Quote:

Den 2002-07-11 11:44, skrev bluesmaster:

Jeg har vonde minner fra en gang jeg skulle helle på refill på blekkpatronene mine. Blekket føk over alt, og det ende med at 40 % av skriveren ble helt svart! Nå funker den ikke i det hele tatt lenger... (det var en lexmark som selgeren på elkjip anbefalte pga. de "lave" driftskostnadene... Hver patron koster jo F a e n 550 kr per stk. orginalt!

Vær litt forsiktig og følg bruksanvisningen. Jeg kjøper refill på http://www.blekkpatron.no Husk å finn fram tørkepapir før du begynner, for litt søl er det nødt til å bli. Synes refill er ganske greit, det er jo veldig billig da.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

hvis du ikke absolutt MÅ ha farger, anbefaler ejg deg å vurdere en billig led laser. En brother HL-1230 koster ca 1700, og da har du utskrifter til minst 3000 ark på kjøpet. En ny toner for 6000ark koster ca 700kr.

Lenke til kommentar

3. Kjøpe en Canon S630 til 2200,- hvor blekkpatronene koster ca. 300 til sammen.

Det er ikke mange månedene før Canon skriveren lønner seg.

Noen andre som anbefaler en skriver som er økonomisk i blekkbruk og med fotokvalitet??? Eller vet hvor en får billig blekk?

Kjøp Canon skriveren.

Velger du alternativ en så taper du masse penger på at blekket koster så mye. Velger du alternativ to, så er blekkpatronene i skriveren du kjøper bare halvfulle (halvtomme? :D ). Så alternativ tre vil lønne seg i løpet av kort tid. Canon patronene koster jo under en hundrelapp stykket. Du får også en skriver som lager bedre utskrifter og den er nok kjappere også. Jeg har Canon S6300 (som er samme skriveren, bare med A3 utskriftsmulighet) og er VELDIG fornøyd med både kvalitet og hvor kjapt den skriver. De har i den skriveren kombinert hurtighet og kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...