Arntfinn Skrevet 7. september 2001 Del Skrevet 7. september 2001 Har noen her noe erfaring med lakken til biltema? Holder på å lakke kassa med lakken dems, og jeg er ikke noe fornøyd med resultatet! Når jeg dreiv å spraya på grunning i stad, så streika pluttserlig kanna, og det kom masse dråper og sånt. På toppen og sida inn mot hk skuffen er det blitt flekker som er blankere enn resten. Det skyldes sikkert at jeg ikke har lakka noe før, eller så er det fordi jeg ikke tok grunning på alt. Bare der hvor jeg hadde pussa helt ned til metallet. Grunnen til at jeg bare tok det der var at jeg hadde litt problemer med grunninga andre steder. Blei fullt av huller i lakken. Eneste som jeg er fornøyd med er fronten. Den blei ganske bra (tror jeg). Lenke til kommentar
ebola Skrevet 7. september 2001 Del Skrevet 7. september 2001 jeg har en lakk fra bilXtra.. kalles multona.. har ikke testet den enda..(skal i morgen) er det slik du har, den som ikke funka no serlig? Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 8. september 2001 Forfatter Del Skrevet 8. september 2001 Hobbylakk heter'n. Med biltema logo på bunn Lenke til kommentar
faust_ Skrevet 21. september 2001 Del Skrevet 21. september 2001 jeg brukte en skikkelig fancy lakk, men jeg husker ikke hva den heter... de har den på fargerike tror jeg.. det er en liten sølv-sprayboks med en syk pris og tysk navn. tror jeg betalte like mye for den lille boksen som jeg ville ha betalt for en stor boks quick-lakk... Det snåle med denne sprayen, er at den gir en fin sølv-glans når den tørker, men ser forjævlig ut mens den er våt.. sitter på alt, til og med begoniaen til muttern (måtte jo teste dritten før jeg spraya riggen min). PEN sølvglans! Lenke til kommentar
Silence Skrevet 21. september 2001 Del Skrevet 21. september 2001 Quote: On 2001-09-21 15:20, FauSt_ skrev:jeg brukte en skikkelig fancy lakk, men jeg husker ikke hva den heter... de har den på fargerike tror jeg.. det er en liten sølv-sprayboks med en syk pris og tysk navn. tror jeg betalte like mye for den lille boksen som jeg ville ha betalt for en stor boks quick-lakk...Det snåle med denne sprayen, er at den gir en fin sølv-glans når den tørker, men ser forjævlig ut mens den er våt.. sitter på alt, til og med begoniaen til muttern (måtte jo teste dritten før jeg spraya riggen min). PEN sølvglans! Det er vel ikke tilfeldigvis krom effekt spray Lenke til kommentar
faust_ Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Njet, ikke krom.. Brilliant Silber, kaller de den... metallic-effekt... Bilde av en rustning på framsiden av boksen... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Quote: FauSt_ skrev (2001-09-21 15:20):jeg brukte en skikkelig fancy lakk, men jeg husker ikke hva den heter... de har den på fargerike tror jeg.. det er en liten sølv-sprayboks med en syk pris og tysk navn. tror jeg betalte like mye for den lille boksen som jeg ville ha betalt for en stor boks quick-lakk...Det snåle med denne sprayen, er at den gir en fin sølv-glans når den tørker, men ser forjævlig ut mens den er våt.. sitter på alt, til og med begoniaen til muttern (måtte jo teste dritten før jeg spraya riggen min). PEN sølvglans! Du blir jo svindlet på butikker som "Fargeriket". Prøv heller å finn ei billigere sjappe som selger lakk og stuff. Lenke til kommentar
serok Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 at det ble fult av små huller kan tyde på dårlig rengjøring vask godt med tynner eller siliconfjerner. fås kjøpt på biltema.. tror den lakken skal fungere like godt som andre men litt vanskeligere å bruke. støver veldi så du må tenke litt på vor du lakker hen så ikke alt i rund skifter farge. er vell også litt tynnere den lakken men lakk tynne lag men mange så går de vell bra.går ut i fra at du har pussa hele kabinette.anbefaller ca 180papir til siste puss eter gruningen.etter det er det klart til lakking. ps tror du vill få best resultat om du grunner hele kabinettet. Lenke til kommentar
B-Man Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Lakka kassa mi med en lakk til 50 kroner fra maxbo. vaska med lynol først og spraya på. bare du passa på å legge tjukt nok på over alt blei det faktisk veldig bra. har ikke hatt noen problemer med at lakken flasser av eller noe sånt. er faktisk veldig fornøyd med resultatet av den. Lenke til kommentar
Predator Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Quote: On 2002-03-03 13:43, B-Man skrev:Lakka kassa mi med en lakk til 50 kroner fra maxbo.vaska med lynol først og spraya på. bare du passa på å legge tjukt nok på over alt blei det faktisk veldig bra. har ikke hatt noen problemer med at lakken flasser av eller noe sånt. er faktisk veldig fornøyd med resultatet av den. Heisann Baastad!!!! Ble ikke du missfornøyd med kassa di da.... selger den og greier!!! Nå får du slutte med denne lyvinga om at du ble fornøyd med resultatet [ Denne Melding var redigert av: Predator på 2002-03-03 19:35 ] Lenke til kommentar
ParanoidCat Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Kan en rød sykkel- og hobbylakk på Europris til 30 kr for 450ml? Slik? Metall Sparkel-Grunning-Lakk-Klarlakk - Simon Iden Lenke til kommentar
house Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 eller gjøre sånn som jeg gjorde med tastaturet mitt herom dagen... 1. skrudde det fra hverandre (seff) 2. Fant fatters (mercedes billakk med en metallic effekt) 3, vaska tastaturet med noe sterk shitt, så tok jeg litt stål ull, lagde masse riper i det osv. så vaska det på nytt... 4. satte det ut, spraya hele shitten.. til det blei svart med grønnskjer.. som så sånn passe orange ut der å da.. 5. lot det tørke.. 6. pussa det med stål ull... 7. lakka det igjen.... 8. la på klar-lakk (oxo sånn mercedes klar lakk..¨) 9. venter nå på at det skal tørke ferdig.. 10. fikk jævli mye kjeft av fatter p.g.a jeg har brukt en sinnsykt dyr lakk... (sier han, men han KAN det med å overdrive) Uansett, dette var sånn jeg gjorde det.. lykke til med det du skal ha lakka! Housey Lenke til kommentar
Walk On Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Jeg har lakkert en del biler da jeg var lærling på et oppretter- og lakkeringsverksted. Lakken fra Biltema har en par av mine kompiser brukt med blandede resultater. Noen fikk det bra til, mens til andre ble det ikke fullt så bra. Torshov har brukbar lakk så vidt jeg husker. Ikke skyt meg om jeg tar feil, men slik bør du gjøre : 1. Slipp ned kabinettet (det du skal lakkere...) med 240 sandpapir, der det er plast bruk stålull av den fine typen. 2. Rengjør kabinettet med silikonfjerner og masker/dekk bort det som ikke skal bli lakkert med avispapir og teip. Så varm boxen med grunninga i et min under varmt vann, det er for å skape et trykk i boxen og varme opp lakken, og hold boxen ca 30 cm fra kabinettet. Før handa di sideveis fra bunn til topp mens du sprayer. Du behøver ikke å grunne plastdelene (sparer deg litt tid...), bare vis det er skader/grove riper. Når du har dekket hele kabinettet med et tjukt lag grunning, setter du det på et varmt og relativt støvfri plass. 3. Etter at det er tørket, starter du med å slipe ned alle ujevnheter med 420 papir. Ikke slip så hardt at du sliper igjennom grunninga, om det skjer tar du bare å sprayer på forsiktig med grunning på det stedet og sliper ned. Når du er ferdig rengjør du kabinettet med silikonfjerner og gjør klart til lakkering. Det som ikke skal lakkeres maskerer du bort med avis. Varm opp lakkboxen på samme måte som grunninga og spray i tynne strøk. Når du har lakkert hele kabinettet venter du et par min og sprayer på samme måte et nytt strøk (varm boxen mellom hver gang). Dette gjentar du til du mener at hele kabinettet er bra nok lakkert og ser at lakken dekker overflaten (ikke mere enn 4-5 strøk). Skal du bruke klarlakk venter du i et lite femminut og så lakker du rett på kabinettet (husk å varme boxen). På noen spraylakkboxer er det klarlakk "innebygd" i lakken, slik at du ikke trenger det på det du har lakkert, men skal du ha et bra resultat bruker du klarlakk. Det er viktig at klarlakken sprayes veldig tynt på, for den har en tendens til å sige når du lakkerer for tykt. Før på en 2-3 lag med lakk på samme måte som nevnt ovenfor. 4. Sett alt til tørking på et varmt og et støvfritt sted. Ikke ta borti lakken før det er helt tørt, ellers blir det fingermerker. Etter en stund er kabinettet klar til montering :smile: Du må huske på å ha bra lufting og bruke støvmaske når du lakkerer eller sliper, for det er meget helsefarlige stoffer i lakk og slipestøv, både jeg og fattern har erfart det... Det er sikkert en del skriveleifer ute og går, men dere skjønner sikkert tegninga... :smile: Er det noen som mener jeg tar feil om enkelte ting, er det bare å si i fra. Dette er bare en måte å gjøre det på. Klokka er nå snart 4 (skal opp om 3 timer...!!!) og jeg har skrevet det meste i halvsøvne, så jeg avslutter her... Go'natt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå