Gå til innhold

Min eksterne harddisk har slått opp med PC'n

Anbefalte innlegg

Jeg har en Seagate 200gig i harddisk-kabinett. Skulle til å brenne noen DVD plater for å ta backup av endel filer fra den eksterne harddisken, men så plutselig funket den ikke lengre. dvs, jeg finner stasjonen i 'min datamaskin', men kan ikke gå innpå den. 'not accesable - file/folder corrupted and unreadable'. hva er galt? er det noe jeg kan fikse?

Endret av kfinne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis jeg sender den inn, vil da informasjonen innpå bli reddet? hvis ikke vil jeg prøve å fjerne og lage ny partisjon og formatere.

Om den blir reddet kommer vel an på hva som er gale med den. Men er nok 50/50 på en av delene. Mest sansynelig får du en ny en siden det kan hvere kortslutning i usb/firewire'en.

Lenke til kommentar

nå har jeg redda de viktigst filene fra den eksterne harddisken ved hjelp av GetDataBack (takk Pollux). Men hva kan årsaken være til at jeg finner filene v.h.a GetDataBack, men ikke kommer inn på harddisken uten å bruke dette programmet?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg sendte inn harddisken og har blitt tilsendt en ny. Det plaget meg endel da den samme feilmeldingen som før dukket opp ved overføring. Jeg koblet harddisken til en annen laptop, og overføringen gikk som en lek. Med andre ord, tyder det på at det er min laptop det er noe galt med..

1) Det fungerer fint å kopiere fra min laptop til en annen via LAN, noe som sannsynligvis sier at det ikke er harddisken på laptopen det er noe galt med.

2) Jeg får samme feilmelding om jeg bruker firewire eller USB, så feilen ligger sannsynligvis heller ikke her..

Jeg vet ikke hva som er galt.. jeg vil helst slippe å sende inn laptopen min (Elitegroup G551), ettersom jeg ikke vet hvor feilen ligger..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...