HEE Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Hei alle sammen. (godt nytt år foresten) fant plutselig ut at mine usb 2.0 fungerer ikke i det heletatt. men de som sitter på hovedkortet fungerer bra, bare tilegsbrakketten som "slarker" noe helt jevelig.. ikke liv i dem i det heletatt.. har instalert noe nye drivere for og prøve .. men endte opp uten tast og mus inne i windows. prøvde og se litt i bios og for og se men ble ikke klokere.. noen glupe forslag.. ? ikke lenge siden format to tre uker.. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Driverene for USB 2 ligger i WindowsXP SP1 oppgraderingen. (Da også i SP2 tror jeg). Man går inn i Min datamaskin ..... Enhetsfehandling og klikker på gult skilt (husker ikke hva betegnelsen var... Andre enheter eller noe sånnt). Ihvertfall skal du velge "oppdater driver". På neste plakat lar man prikken stå på "finne driver automatisk" (eller hva ) ....presse enter, og så rydder saker og ting seg på plass av seg selv..... Lenke til kommentar
HEE Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Driverene for USB 2 ligger i WindowsXP SP1 oppgraderingen. (Da også i SP2 tror jeg).Man går inn i Min datamaskin ..... Enhetsfehandling og klikker på gult skilt (husker ikke hva betegnelsen var... Andre enheter eller noe sånnt). Ihvertfall skal du velge "oppdater driver". På neste plakat lar man prikken stå på "finne driver automatisk" (eller hva ) ....presse enter, og så rydder saker og ting seg på plass av seg selv..... jepp har prøvd dette ja.. skal vist instaleres med sp2 har jo også den instalert. finner ingen feil eller bemærkninger i enhetsbehandling. har også prøvd og instalere drivren på nytt. kjønner faen meg ikke dette! usb sendern dør helt på seg når jeg plugger inn tastaturet der! Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Da må man prøve med et annet tastatur... Det kan også være musen som ikke har det bra. Lenke til kommentar
HEE Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 ingen andre med gode forslag ? Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 ingen andre med gode forslag ? njaa, legge inn maskinvaren i profilen din f.eks., så slipper man bruke en post til å spørre, og sette opp flere alternativer i forsøket på å hjelpe deg AMI Bios: Hvis USB kontroller er enablet i Integrated Peripherals (?) så har du kanskje et valg 'USB Device Legacy Support'? Evt. velg disabled der, fordi det betyr at du har usb-støtte i OS'et. Med valget 'All Device' vil Bios tro du kjører et OS uten usb-støtte (f.eks. Dos/sco Linux o.l.). I Award Bios finner du det trolig i samme hovedmeny, og undermenyen 'Onchip PCI Device' e.l - sjekk at USB kontroller er satt opp med 'V1.1+V2.0' support via OS. Lenke til kommentar
HEE Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 ingen andre med gode forslag ? njaa, legge inn maskinvaren i profilen din f.eks., så slipper man bruke en post til å spørre, og sette opp flere alternativer i forsøket på å hjelpe deg AMI Bios: Hvis USB kontroller er enablet i Integrated Peripherals (?) så har du kanskje et valg 'USB Device Legacy Support'? Evt. velg disabled der, fordi det betyr at du har usb-støtte i OS'et. Med valget 'All Device' vil Bios tro du kjører et OS uten usb-støtte (f.eks. Dos/sco Linux o.l.). I Award Bios finner du det trolig i samme hovedmeny, og undermenyen 'Onchip PCI Device' e.l - sjekk at USB kontroller er satt opp med 'V1.1+V2.0' support via OS. tja.. er jo et hovedkort jeg snakker om tviler på at skjermkortet kan påvirke usb kontrollern ? har et bilde jeg kan legge ut men har ikke web plass så da må noen andre legge det ut for meg.. kjører xp pro. abit nf7-s rev 2.0 som sagt i min første post. har sjekka biosen og der var alt Ok. Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) tja.. er jo et hovedkort jeg snakker om tviler på at skjermkortet kan påvirke usb kontrollern ? Skjønte jeg lite av, hvem nevner skjermkort? Håper noen kan hjelpe deg edit: oh, tror jeg skjønner - dette med maskinvare i profil... det er alltid kjekt at hardware er oppført der, ingenting å spare på. I dette tilfellet er det greit å vite hvilken Bios du har (hovedkortet), så slipper man å gjette hvordan det ser ut i menyen. Endret 9. januar 2005 av tjaa Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Reset CMOS Discarge Jumper User`s manual 3-13 (7) Få høre Endret 9. januar 2005 av sveinsel Lenke til kommentar
Blakken Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Installerte SP2 fikset dette problemer for min del. Lenke til kommentar
HEE Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 dette er rart.. skal sende en mail til abit jeg.. har laget en post på forumet til abit og. Lenke til kommentar
HEE Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) skal også nevnes at iee 1394 ikke fungerte helt bra eller! lurer på hva dette kommer av ? plugga inn en maxtor disk i dag og windows fant ikke enheten.. kjente den ikke igjen. la til en edit... har jo flasha biosen men en stund siden sist. bruker nr 24. så fant jeg noe på siden. Please use the AWDFLASH 8.23D or later flash utility to update NF7 series BIOS. With an incorrect AWDFLASH version, the GUID will be erased, leading to IEEE1394 peer to peer function failure er dette mulig a ? kan windows flashern ha flasha feil ? slik som abit sier her.. hovedkoret fungere jo fint ellers. Endret 14. januar 2005 av HEE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå