Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Wlan-problem. *problem løst*

Anbefalte innlegg

Har akkurat tatt en reformat av den ene maskina her og får ikke det trådløse nettverket til å fungere.

Har på stua:

XP pro maskin (med sp2) koblet med kabel til en ASUS WL-500g (nyeste firmware), denne er igjen kobla til et bredbåndsmodem fra Tiscali.

På soverommet:

Denne maskina var en XP home-maskin men i forbindelse med formatering så oppgraderte jeg til XP pro fordi jeg trodde dette var bedre. SP1 fulgte med på CD'en. På denne maskina har jeg satt i et 3com USB officeconnect 11g 54mb kort.

Før reinstallasjon hadde jeg ingen problemer med trådløse nettet, men nå kommer jeg meg ikke på internett. Maskinene finner heller ikke hverandre på nettverket. 3com-kortet sin software påstår at den er koblet til ved 74% (very good). Prøvde å skrive 192.168.1.1 som skal være ruteren sin ip i explorer men den kom ikke inn i ruteren.

Er det noen som vet om noen typiske feil jeg kan ha gjort? Eller noen som har forslag til hva jeg kan gjøre for å løse problemet? Har ikke mulighet til å trekke kabel...

PS: Jeg har kjørt veivser for internett-tilkobling og for installasjon av "et lite hjemmenettverk" uten noe resultat.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv Opera i stedet. Av en eller annen grunn så er det enklere å sette opp routeren med denne nettleseren. Jeg har tidligere hatt problemer med å komme på Internett etter at jeg har endret oppsettet i routeren. Kan være noe informasjon som tidligere ble brukt (ip-adresse, subnet el.?) som fortsatt ligger i IE. Etter en stund fungerer IE normalt igjen.

Skjønner at det høres merkelig ut, men sånn er det i hvert fall for meg.

Endret av Skikongen
Lenke til kommentar

Har fikset problemet... Windows greide ikke finne innstillingene automatisk og jeg hadde glemt å huke av en firkant. :wallbash:

Lenge leve M$ som har utvikla denne usannsynlig lite smarte "veiviseren" som skaper flere problemer enn det den fikser!

Lenke til kommentar
Litt off topic: er det cisco routeren du bruker? I så tilfelle, går det an å bruke asus routeren som router eller bare som accesspunkt? Var det i tilfelle vanskelig å sette opp?

har følgense router: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118092&cks=PLC

Den kan settes opp som:

"Home Gateway"= Vanlig trådløs ruter,

Acces Point (uten router funksjon)

eller vanlig router uten trådløs funksjon...

Den er veldig lett å sette opp (Tar jeg ikke feil så kjører routeren Linux som OS)

Har sett at en del har sliti med stabilitetsproblemer men det har ikke jeg merka noe til. Kanskje fordi jeg kjører den nyeste firmware'n... Eneste problemet var nå i dag, men da viste det seg å være jeg som hadde gjort en feil i konfigureringa av windows så dette var ikke routeren sin skyld. Jeg kan anbefale denne routeren på det varmeste. Eller så kan du vente til Deluxe versjonen (WL-500gx) kommer i februar eller noe. Asus WL-500g har mulighet for å koble til printer og et webcam eller en USB-harddisk, mens wl-500gx får to usbporter i stedet for bare en og oppgradert elektronikk.

Lenke til kommentar

Ja forsto at du hadde asus routeren ja, men hvilken router bruker du fra tiscali? Var det cisco routeren du fikk eller netopia? Eller slipper jeg bruke routeren jeg fikk med tiscali for å koble meg opp mot internett me asus routeren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...