Doffar Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Hvordan kan jeg skjekke om en string enneholder et ord(eller flere)? , og så hvis det inneholder det bestemte ordet så kommer det en mld på skermen? Det er snakk om asp.NET og VB (Kan godt få det i begge språk.) Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 if instr(mystring) = "test" then 'skriv til skjerm end if Kirikiri Lenke til kommentar
Doffar Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Tusen takk, men jeg får det ikke helt til. Jeg får denne feilmeldingen: Compiler Error Message: BC30516: Overload resolution failed because no accessible 'InStr' accepts this number of arguments. Line 105: If instr(strUserAgent) = "FireFox" then Line 106: lblUserAgent.Text = "You are using FireFox" Line 107: End if EDIT:klarte det nå. Endret 6. januar 2005 av Doffar Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Ikke bruk "gamle" metoder som dette som kun finnes for at VB.Net skal være bakoverkompatibelt... Dim str as String = "finn et ord her" If str.IndexOf("et") >= 0 Then ' Ordet fantes! End if Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 jorn79, du kan ikke bruke den funksjonen i din sammenheng, men den funker bra til det Doffar skal bruke den til. Er instr/mid/lcase osv. funksjoner som kommer til å forsvinne med det første? neppe. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Jeg forstod ikke hva du mente med at jeg ikke kan bruke funksjonen i min sammenheng... Fra msdn: Keep in mind that migrating to Visual Basic .NET is not just about changing the way you write your syntax. You are also encouraged to use the built-in class libraries of the CLR whenever possible. These class libraries provide a wide range of functionality in areas such as string manipulation, user interface construction, database access, XML processing, and sockets programming. Embracing the class libraries of the CLR requires a fundamental shift for programmers whose experience is with Visual Basic. When you need to manipulate text, you will be tempted to use familiar functions such as UCase, InStr, and StrComp from the VBA runtime library. However, you should resist this temptation and seek out the equivalent functionality from the CLR class libraries. As you can imagine, migrating programmers from existing libraries such as the VBA runtime, ADO, and MSXML to similar functionality in the CLR class libraries will have its associated costs. Once you're up to speed with the new features of Visual Basic .NET and start to get comfortable with the CLR class libraries, I think you'll agree that they provide a much better platform for building distributed applications than anything you've ever used before. When you reach this point, I can say with confidence that you'll be very excited about using Visual Basic .NET whenever you start a new project. Andre gode grunner til å bruke "riktig" måte er at det blir lettere å evt. konvertere koden til andre .Net språk. I tillegg blir det lettere for deg å lese andre .Net språk siden du vet hva funksjonene betyr og hvordan de fungerer (det er noen små forskjeller mellom de "gamle" VB funksjonene og .Net funksjonene). Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 hvorfor det ikke fungerer: "finn det ordet her, det er et fint ord" Hvilke finner den? Jeg bruker frameworkklassene jeg, men så lenge det lar seg kompilere, er det vel egentlig ingenting i veien med å bruke de gamle? Lenke til kommentar
exchange Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 vbc.exe (vb kompilatoren) legger automatisk til Microsoft.VisualBasic dll under kompilering, samt visual studio har samme namespace som prosjektwide imports. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå