Ivers_84 Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Hallå holder på med å oppgradere PC'en, og har nettopp fått tak i lite gran gryn :!: Så mens jeg forsatt har pengene, så vil jeg få satt sammen udyret fortest mulig! Så derfor har jeg tenkt til å utvide budsjette, spesielt 3Dkorte. Jeg har bestemt meg for alt utenom vilken 3D kort jeg skal ha Sånn blir oppsette! Ser bort i fra 3D korte dah Har selv sett på noen eksempler: bit Radeon X800XT 256MB GDDR3 PCI-E PCI Express, ViVo/DVI/HDTV, Retail Med (VPU?) 500MHz/1200Mhz minne Pris 3.795 +frakt eller kanskje: XFX GeForce 6800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Tv-Out/DVI, Retail med 350 MHz/ 1.0 GHz--> med stabil overklokking på rundt 425/1500 Pris 3.926 +frakt Budsjette er på utrolige 4000kr Så vilken kort for jeg mest for penga?? Merk at jeg har 21" CRT skjerm, så korte må ha vga eller vga adapter Lenke til kommentar
potetgullmannen Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 har bare erfaring med 6800gt til club 3d.. det er dritbra kjører alle spill på fullt (inkludert hl2, farcry og doom III) men ville heller tatt x800xt kortet... det er nokk bedre Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Radeon X800XT er bedre kjøp enn 6800GT så klart. Tips : Husk god kjøling til din kommende Pentium4 Prescott. Vifta som følger med bråker! Bare så du vet det... Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Radeon X800XT er bedre kjøp enn 6800GT så klart. Tips : Husk god kjøling til din kommende Pentium4 Prescott. Vifta som følger med bråker! Bare så du vet det... Word! Vannkjøling eller en god CPU kjøler trengs Lenke til kommentar
guezz Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Har du lest Skjermkortguide: High-End? Det er et vanskelig valg, men den guiden vil kanskje være litt opplysende? Lenke til kommentar
Ivers_84 Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Radeon X800XT er bedre kjøp enn 6800GT så klart. Tips : Husk god kjøling til din kommende Pentium4 Prescott. Vifta som følger med bråker! Bare så du vet det... Hehe trukke at det gjør så veldig mye, siden jeg er så vant til sånt bråk abit Radeon X800XT så veldig bra ut, men finner ingen tester om den dah, så veit ikka hva feks. overklokkings potensialet er Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Tja 550 core og 1200 på ram burde gå vel. Lenke til kommentar
guezz Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Beklager, men jeg kan ikke dy meg ... [...] slik at den kjører optimalt i de nyeste spilla som HL2,Doom3 osv..... Hvorfor velger du da en Intel P4, da en A64 vil være et bedre valg, spesielt hvis en overklokker. Endret 5. januar 2005 av guezz Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Beklager, men jeg kan ikke dy meg ...[...] slik at den kjører optimalt i de nyeste spilla som HL2,Doom3 osv..... Hvorfor velger du da en Intel P4, da en A64 vil være et bedre valg, spesielt hvis en overklokker. Har du god kjøling er Intel eg god klokker det og da... Lenke til kommentar
Ivers_84 Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Beklager, men jeg kan ikke dy meg ... [...] slik at den kjører optimalt i de nyeste spilla som HL2,Doom3 osv..... Hvorfor velger du da en Intel P4, da en A64 vil være et bedre valg, spesielt hvis en overklokker. Hehe ja begynt å skjønt detta, begyner virkelig å angre på det, men gjort er gjort, idag fik CPU'en... For se hvor mye jeg for pressa utan dah men 3.2/3.4Ghz er vel ikke et så veldig dårlig valg for spill? Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Beklager, men jeg kan ikke dy meg ... [...] slik at den kjører optimalt i de nyeste spilla som HL2,Doom3 osv..... Hvorfor velger du da en Intel P4, da en A64 vil være et bedre valg, spesielt hvis en overklokker. Hehe ja begynt å skjønt detta, begyner virkelig å angre på det, men gjort er gjort, idag fik CPU'en... For se hvor mye jeg for pressa utan dah men 3.2/3.4Ghz er vel ikke et så veldig dårlig valg for spill? Den kjører spill bra den! Hvilken kjøling har du? Lenke til kommentar
Ivers_84 Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Den kjører spill bra den! Hvilken kjøling har du? tja den som fulgte med... Noen som kan anbefale ei god kjøler/m vifte for overklokking av 3.2Ghz, for socket 775? Har lest på ei test om hovedkorte, der man økte FSB på ei 3.6Hz, fra 800mhz til 1066mhz, er mulig på cpu med lavere mhz, som tja eks: P4 540 3.2Ghz EDIT: ja kanskje detta ble litt off topic Endret 5. januar 2005 av Ivers_84 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå