Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tilkobling til Online ADSL via ruter.

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å søke litt rundt på nettet, inkludert dette forumet. Men jeg har ikke funnet svar på hvordan man skal sette opp tilkobling til ADSL via en ny ruter jeg har kjøpt. Den støtter PPTP, og jeg har koblet modemet til WLAN og pcen til port 1 og regner med at det er riktig tilkobling. Men jeg får ikke tilkoblet nettet med vanlig oppkobling, og jeg regner med at det er noen av dere som har erfaring med dette.

Jeg skal bruke det til å koble til flere PCer på ruteren, slik at nettet kan burkes samtidig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah telenor bruker Win ppoe så må du skrive dine login slik:

eks

Username: jø[email protected]

Passw: ikkejølle788

under innlogging så bruker du bare jølleKK, men på router må du bruke e-mail som brukernavn

Ja hoved adsl kabel inn i selve modemet i (line) som er den lille blå klipset kobles.

Fra adsl modem(10base t/mdi-x porten) og inn i wlan port i router, og fra routerport til pc nettverkskort

Endret av div_
Lenke til kommentar

Du vet at det er ikke på routeren du skal skrive inn brukernavn og passord? Høres ut som om du prøver å koble opp med windows etter du har koblet modemet til routeren. Finner en fin og god veiledning i den søte lille boka som sikkert fulgte med. "Les manualen, den er faktisk ikke bare for kvinner og pingler"

Lenke til kommentar

når du bruker telenor og router, så logger router på automatisk når pc starter..i config må du velge dette å plotte inn brukernavn(mail) i dette tilfelle+ passw slik at router logger deg på, og du slipper å logge innv via telenor adsl ikonet

Endret av div_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...