javaxswim Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Hei, Jeg lurer på hvordan man kan lage installeringsfunksjon på et program man har laget. Dvs et program som legger filene der de skal legges og lager snarveier osv. Hvis du vet om et program, hva heter det? hvor kan jeg finne dette? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Et greit gratis installasjonsprogram jeg har brukt heter InnoSetup. Ellers er vel InstallShield det mest brukte kommersielle programmet. Problemet er at når du lager Java-programmer er det synd å ødelegge plattform-uavhengiheten ved å bruke en windows-installer. Du bør isåfall ha alternative måter å legge inn programmet på. F.eks en enkel windows-installer, pluss instruksjoner for å legge inn programmet manuelt under unix/mac osv. som vanlige .class eller .jar filer Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Kan jo lage en vanlig install med InstallShield, eller hva du nå bruker (har man tilgang til VB, så er jo det det beste til sånne ting), og så legge alt i riktige mapper i pakken slik at det bare er å pakke ut på unix platformer evt. bruke et shell-script. Hvis du noengang har installert NetBeans vet du hva jeg mener. (Samme pakke, alle platformer) [ Denne Melding var redigert av: MailMan13 på 2002-06-12 23:00 ] Lenke til kommentar
sonic boy Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 du kan lage en batch fil hvis du skal installere på en windows-maskin.. det fungerer veldig enkelt og greit lag først en batch fil som starter programmet ditt, den vil se slik ut hvis du legger den i samme folder som main.class fila di java navnetPaaProgrammetDitt lagres som .bat så lager du en snarvei til denne .bat fila, og kan velge et ikon du synes passer til programmet ditt. deretter lager du en .bat fil til som kopierer programmet ditt fra f.eks cd'en du har det på mkdir dinValgtePath copy folderenDinPaaCD dinValgtePath copy snarVeienDin C:Documents and SettingsAll UsersDesktop copy snarVeienDin C:Documents and SettingsAll UsersStart MenuPrograms lagre som install.bat eller hva du ønsker å kalle den, og voila... ditt eget installasjonsprog som installerer alle nødvendige filer og legegr snarveier på desktop og startmeny det finnes sikkert veldig mye vakrere måter å gjøre det på, men dette er hvertfall enkelt, og du kan si at du har lagd ALT.... (se opp for skriveleif i .bat fila, er ikke helt stødig på dos commands..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå