theoffroader Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Halloen, har nå anskaffet meg en 760 motor jeg skal ha i 240en.. jeg lurer på om d er noen som vet om d går akkurat med mellomakslingen som er der nå eller om jeg må forlenge eller korte den inn.. takker for svar Lenke til kommentar
kadett Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Hvist det bare er snakk om motorbytte kommer du ikke borti mellomakslingen i det hele tatt...... Regner med at du har kjøpt en motor som passer på girkassen som står i 240`n? Lenke til kommentar
theoffroader Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 akslingene da har kjøpt en volvo 2.8 liter v6 som har stått i en volvo760.. veit ikke om d går ann å bruke den på ei volvo240 automat kasse fra en b21 motor.. Lenke til kommentar
theoffroader Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 får med gearkassa til 760en også.. veit ikke om ogrinal automatkassa til b21 motoren passer på 2.8 liter v6en Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Tror du skal få litt problemer med det.. men, det er sikkert den samme motoren som sitter i 240 med 2.8 v6.. b28e, tror jeg den heter.. også, volvo har jo noe av de simpleste motorene, så den skal nok ikke bli noe problem.. det er jo også mulig å få tak i hele drivlinja fra 760'n.. men, for all del, Automat? uffamæjen... men, prøv å få tak i 75% sperre, da.. så blir det iallefall 2 svarte... Lenke til kommentar
eab Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Dette er ikke en vanlig volvomotor, var et sammarbeid mellom peugeot, renault og volvo. Kom i flere varianter, B27, B28 og B280. Tror denne motoren kom i 240 også ja. Så det er vel ikke så mye ekstra som skal til for å få ned motoren i en 240 Lenke til kommentar
Quasam Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 uansett så har prv laga en elendig motor. den går 200-300 000 og så er den død. finn en motor med innsprut. fex fra 900 serien. selvfølgelig er det mye arbeid med det elektriske da, menmen.. Svenskene selger kit for å bruke chevorlet v-motorer i volvo. og bremsene er så overdimensjonerte i 240 at du kan stort sett slenge på alt av motorer som er under 220 hester uten å få no særlig problemer fra biltilsynet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå