Gå til innhold

Dårlig HD Ytelse på 1557

Gromit

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Win XP hos meg har stått statisk uforandret hos meg på 1.2GB nå

Karmacom

Da er du verre enn meg ....Trode ikke det gikk an (eller rettere..noen gadd).. :D

Hehe, det er jo verdt det da, å gidde det mener jeg, joda, er en skikkelig drittjobb som tar somregel en hel dag, men på en annen side så slipper man jo da å bekymre seg siden.

( Men jeg er nok litt sær på sånnt, må innrømme det )

Karmacom

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle prøve meg på å sette opp maskinen slik du har beskrevet Karmacom. Har formatert harddisken og laget fire partisjoner. Jeg kom til punkt 9 og da stoppet det opp. Når jeg søkte i regedit etter temp fant maskinen ingenting...eller rettere sagt en heil masse men ingen temp file. Jeg skjønner ikke helt hva du mener med det du har skrevet.

De linjene her synes jeg er rart skrevet. Jeg skjønner ihvertfall ikke hva du mener. Kan du vær så snill å forklare????

Søk på alt som heter "\temp"

(... byttes ut med hva enn som kan være imellom i eksempelet nedenfor)

Alle steder du finner "%Userprof...Documents...\Temp"¨

Og alle steder som har "%systemroot...Document...\Temp"

med "F:\Temp\Windows"

Thanks

Lenke til kommentar

Bra veiledning!!

Lurte og litt på dette..

Søk på alt som heter "\temp"

(... byttes ut med hva enn som kan være imellom i eksempelet nedenfor)

Alle steder du finner "%Userprof...Documents...\Temp"¨

Og alle steder som har "%systemroot...Document...\Temp"

med "F:\Temp\Windows"

Hadde du giddet å forklare litt nærmere??

Hva skal byttes ut med hva?

Lenke til kommentar

Alle oppføringer i registeret som henviser til de fysiske temp-mappene på C: må da forandres til å tilegnes til ett nytt sted, som f.eks F:\Temp\Windows

Du vil finne ca 4-5 forskjellige path's for temp-filer i registeret, fordelt på alt fra 30-1000 oppføringer. Du må derfor forandre det hopvis hvis du bruker Registry Workshop, siden det som skal forandres FRA ikke er alltid likt, men som nevnt ovenfor finnes det ca 4-5 forskjellige.

F.eks:

du søker gjennom registeret,

så finner du kanskje 40 oppføringer som det står:

Nøkkelverdi = TMP

String: "C:\Documents & Settings\%userprofile%\Local settings\temp"

så finner du kanskje 70 oppføringer som det står:

Nøkkelverdi = TEMP

String: "%Systemroot%\DOcuments & Settings\All users\Local settings\temp"

osv osv.

Alle skal forandres til det samme på "String:", f.eks

String: "F:\Temp\Windows"

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar
Alle oppføringer i registeret som henviser til de fysiske temp-mappene på C: må da forandres til å tilegnes til ett nytt sted, som f.eks F:\Temp\Windows

Du vil finne ca 4-5 forskjellige path's for temp-filer i registeret, fordelt på alt fra 30-1000 oppføringer. Du må derfor forandre det hopvis hvis du bruker Registry Workshop, siden det som skal forandres FRA ikke er alltid likt, men som nevnt ovenfor finnes det ca 4-5 forskjellige.

F.eks:

du søker gjennom registeret,

så finner du kanskje 40 oppføringer som det står:

Nøkkelverdi = TMP

String: "C:\Documents & Settings\%userprofile%\Local settings\temp"

så finner du kanskje 70 oppføringer som det står:

Nøkkelverdi = TEMP

String: "%Systemroot%\DOcuments & Settings\All users\Local settings\temp"

osv osv.

Alle skal forandres til det samme på "String:", f.eks

String: "F:\Temp\Windows"

trykker på find i regedit men den finner bare en i c :/windows/security/templates det er en (default type reg_sz data value not set.

Lenke til kommentar

Du vet vel at på 1557 så har Aopen klokka GPU ned på 345MHz siden skjermkortet skalerer så dårlig med minnet de har brukt... Så her er det ganske mye å hente i ytelse, du kan uten problemer klokke den opp til 450MHz... Du burde dessuten istedet for å kjøpt 80gb 5400 rpm hd gått for 60gb 7200 rpm, men jeg tviler på at det er hd'en som krangler på spillet ditt... Dessuten så burde 512mb holde, dersom du har 3200 ram dog... Klokkinga vil hjelpe deg mye... Har selv en 1557 som jeg har klokka opp, og den går så det ryker, ikke noen problemer med noen spill...

Lenke til kommentar

lurer på noen ting,

3: Bruk en veldig kort mappe, jo kortere mappe, jo bedre, - mener du partisjons navnet?

6: C: disken er BARE og KUN for XP Pro installasjon, ikke installer programmer eller Office osv på C:.

-norton og skjermkort,hk drivere instaleres der uten noen sprsm til meg?..

9: når jeg går på høyreklikk my computer - advanced - Environment Variables, så kommer det user variables for computer name. TEMP og TMP så kan jeg modifisere valuen, er det kansje windows sin løsning på register saken? jeg forstod ikke helt den, kan du forklare den bombesikker om igjen?

tunexp vil ikke downloade, bruk denne http://www.majorgeeks.com/download4194.html

til sist så lurer jeg på når del 2 kommer?! den må bare komme

Lenke til kommentar
til sist så lurer jeg på når del 2 kommer?! den må bare komme

Den kommer ikke, dvs han sa i posten sin at han aldri skrev del to.. del 1 som er gjengitt i denne tråden er en cut'n paste fra det han skrev før...

kan jo håpe han tar seg tid nå til å skrive del 2, om enn i stikkordsform, så er det bedre enn noe..

Det eneste jeg lurer på er om du i det hele tatt får spørsmål under installasjon av XP om hvor du ønsker WinXP installert. Det er svar på ditt spørsmål3 også. Istedet for å installere WinXP i c:\windows så sier han at du skal installere det i c:\xp

Endret av Joffer
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...