Gå til innhold

Dual MP1900+

bob99

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe meg en server som skal hoste en webløsning som, uten å gå i detalj, skal hoste hundrevis av *samtidige* brukere. Så multitasking er kanskje den viktigste egenskapen serveren må ha.

Så det jeg har satt opp er følgende, med priser fra komplett;

SI K7D Master Hovedkort Socket A, MP

AMD760MPX, Dual, ATA100, ATX 266MHz FSB (2400)

AMD Athlon MP1900+ 1.6 GHz 266 MHz bus (1938)

AMD Athlon MP1900+ 1.6 GHz 266 MHz bus (1938)

DDR-DIMM PC2100 ECC/REG 512MB DDR CL2.5

Minne 184-P (for DDR-PC266MHz) (1568)

Jeg inbiller meg at en slik server burde sparke litt rompe, men har ikke klart å funnet noe særlig info om AMD's MP teknologi er bra eller dårlig i praksis.

Er det noen som har erfaring med et slikt oppsett? Og hva med OS? Jeg vurderer XP og slackware, da jeg mener begge disse har brukbar støtte for dual prosessing. Noen som har noen synspunkter på dette?

Jeg vil gjerne få mest mulig for pengene når jeg først skal punge ut for en slik server. :wink:

Gode råd ønskes velkommen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du tenkt på ett Tyan hovedkort? Med MPX chipsett.

Tror det passer bedre til den løsningen du er ute etter. Nå har jo ikke jeg peiling på hva maskinen skal klare men 100 brukere syntes jeg hørtes mye ut (i forhold til maskinen). Selv om det kanskje ikke er det.

Det er ikke noe å utsette på AMD`s SMP teknologi nei.

Husker jeg rett så er det ett Intel patent.

[ Denne Melding var redigert av: Vegard20 på 2002-06-10 15:44 ]

Lenke til kommentar

Gå heller for Tyan når det skal være en ordentlig server syntes jeg. Har Asus selv og ingen problemer med det, men Tyan er nok litt mere "server" kort som sagt. Du får jo innbygd nettverkskontroller på Tyan også, som må vel regnes å være en nødvendighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...