vegge Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Sitter her med naboens Intell PIII 800MHz igjen.. Har et litt merkelig problem og håper noen kan hjelpe. I blant når maskinen skal skrus av; Start-meny --> Slå av maskinen, så kommer skjermbildet til dit hvor det står; slår av maskinen.. Den skrur seg ikke av, men bare henger der. Harddiskene slutter å svive, mens CPU-vifta går tror jeg. Det grønne lyset på kabinettet lyser også - det indikerer vel at PC-en/prosessoren er "på". Dette skjer dog ikke alltid, men spesielt etter noen har brukt USB - f.eks. lagt inn sanger på en Ipod. Og ja.. den er løst ut / koblet fra maskinvare.. Noen som har opplevd noe lignende? Litt kjipt å måtte bruke svenskeknappen for å slå av maskinen.. Edit: mulig jeg ikke vet hva svenskeknappen egentlig er, men poenget mitt var at man må trykke på av-knappen/resetknappen for at noe skal skje. Endret 6. januar 2005 av vegge Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Svenskeknappen? = resetknappen Lenke til kommentar
FXDC Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Hadde tilsvarende problem med min maskin her for noen uker siden . Har WinXP SP2 . Tok kontakt med Helpdesk hos Microsoft og fikk oppgitt følgende løsning som fungerte perfekt for min maskin ihvertfall . Klikk Start , Kjør . Skriv services.msc , trykk Enter . Høyreklikk på linja hvor det står Automatic Upates , velg Stopp . Trykk Windowsknappen + E . I C:Windows er det en mappe med fryktelig langt navn . Den heter "SoftwareDistribution" . Endre navn på denne ved å høyreklikke mappa og velg Gi Nytt Navn eller lingnende . Endre navnet på mappa til SD . Etter restart var alt i orden med min maskin . Vet ikke om dette vil hjelpe deg , men det løste mitt problem med at maskina ikke ville slå seg av . Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Hadde tilsvarende problem med min maskin her for noen uker siden . Har WinXP SP2 .Tok kontakt med Helpdesk hos Microsoft og fikk oppgitt følgende løsning som fungerte perfekt for min maskin ihvertfall . Klikk Start , Kjør . Skriv services.msc , trykk Enter . Høyreklikk på linja hvor det står Automatic Upates , velg Stopp . Trykk Windowsknappen + E . I C:Windows er det en mappe med fryktelig langt navn . Den heter "SoftwareDistribution" . Endre navn på denne ved å høyreklikke mappa og velg Gi Nytt Navn eller lingnende . Endre navnet på mappa til SD . Etter restart var alt i orden med min maskin . Vet ikke om dette vil hjelpe deg , men det løste mitt problem med at maskina ikke ville slå seg av . øh.... logisk. Er akurat slike tilfeller som gjør at jeg elsker windows! (seriøst... utfordring! ) hm... kan det ha noe med at SP2 installerer de oppdateringen som er "automatisk nedlastet" ved restart/shutdown noen ganger? Endret 5. januar 2005 av DJ-JK Lenke til kommentar
FXDC Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Vil nevne at det som gjorde meg sikker på at mitt problem var software basert var at mitt Mandrake 10.1 system på samme maskin ikke hadde samme problem . Det mente jeg utelukket hardware problem . Fant ikke ut av det før jeg sendte mail til Microsoft hvor jeg forklarte problemet . Lenke til kommentar
vegge Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Hmm.. i dette tilfellet er ikke SP2 installert. Automatiske oppdateringer var også slått av så det utelukker vel den foreslåtte løsningen!? PS. SP2 er på vei inn nå.. får se om det vil utgjøre noen forskjell. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Hehe, hadde et litt morsomt problem med ei gammal børse på jobben. Noe av det samme som med din. Den slo seg helt av, men CPU-vifta gikk helt til man nappet ut strømkabelen... Lenke til kommentar
skille Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Dette kan skyldes at avansert strømstyring ikke er aktivert, prøv å slå det på. -Trond Lenke til kommentar
vegge Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Avansert strømstyring (APM) er aktivert. Noen flere forslag? Selv er jeg ganske sikker på at det er noe USB-problemer, men hvem vet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå