Gå til innhold

Ringenes Herre eller Matrix. En avstemming


Black Star

Hvilken av disse to trilogiene liker du best?  

437 stemmer

  1. 1. Hvilken av disse to trilogiene liker du best?

    • Matrix trilogien
      107
    • Ringenes Herre trilogien
      328


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Ringenes Herre fordi den har mye betre historie enn Matrix

 

Matrix har vel tross alt en mindre lineær og forutsigbar handling. Matrixuniverset er fabelaktig intrikat.

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I løpet av de siste dagne har eg sett igjennom LOTR-trilogien (extended) igjen,og eg syns fortsatt dette er noe av det vakreste,uforglemmelige og beste mine ører og auger har fått bryne seg på.

 

Matrix blei desverre kjørt rett i dass, spesielt takket vere den latterlige kjedelig 3`ern. Noen flere som gjespet seg igjennom denne filmen?

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Liker begge trilologiene selv, men må si at jeg interesserer meg mest for Ringenes Herre. Meg og noen venner har jevnlig Ringenes Herre-maraton, det vil si at vi ser alle filmene, i extended edtition selvfølgelig.

 

Ringens Herre har en mer, hva skal jeg si, sannsynlig, mer, gjennomført historie. Har du lest boka, så liker du nok Ringenes Herre bedre enn Matrix på grunn av historien og bakgrunnsstoffet.

6052376[/snapback]

Matrix er svært gjennomført og utenkt konsept. Hvis du har lest div. stoff som har ligget på matrix-sidene(blant annet en gratis tegneserie), og Animatrix så ser du at Matrix universet er ganske gjennomført det og.

6056933[/snapback]

Jeg må nå si at Ringenes Herre er minst like mye utenkt, ikke primært av de som lagde filmene, men av Tolkien. Det er utrolig hvor mye bakgrunnsmatriale som er der hvis en ser etter i andre ting enn LOTR som er gitt ut.

Lenke til kommentar
Jeg må nå si at Ringenes Herre er minst like mye utenkt, ikke primært av de som lagde filmene, men av Tolkien. Det er utrolig hvor mye bakgrunnsmatriale som er der hvis en ser etter i andre ting enn LOTR som er gitt ut.

6059142[/snapback]

 

Det er godt mulig, men dette er en diskusjon som ligger under Film/tv. Avstemmingen er mellom to filmtriologier, derfor blir det (etter min mening) for dumt å si at "hvis du leser bøkene er filmene bedre."

 

Jeg holder på mitt, om at Matrix er bedre enn LOTR.

Lenke til kommentar
Livet er herlig. De kreftene dere bruker til å snakke slikt om LotR, bruker vi til å nyte denne triologien. Jeg er glad jeg klarer å se alt det positive i disse filmene. :)

6058068[/snapback]

 

Enig, spot on! Husker da filmene kom på kino var det en stor opplevelse for meg, som ikke var så veldig inni film på den tiden. Husker jeg så både To Tårn og RotK ved midtnatt på verdenspremieren :D

Lenke til kommentar
Jeg må nå si at Ringenes Herre er minst like mye utenkt, ikke primært av de som lagde filmene, men av Tolkien. Det er utrolig hvor mye bakgrunnsmatriale som er der hvis en ser etter i andre ting enn LOTR som er gitt ut.

6059142[/snapback]

 

Det er godt mulig, men dette er en diskusjon som ligger under Film/tv. Avstemmingen er mellom to filmtriologier, derfor blir det (etter min mening) for dumt å si at "hvis du leser bøkene er filmene bedre."

 

Jeg holder på mitt, om at Matrix er bedre enn LOTR.

6059268[/snapback]

Nå var det ikke bare bøkene ringenes herre jeg tenkte på, men alt det andre også. En ting som går direkte inn i filmene er at alt dette bakgrunnsmatrialet går direkte inn i filmene og mengden av det hjelper til at det blir mer historie i det, selv om man må kanskje ha lest riktig ting for å få det med seg når en ser filmen.

 

Når en sier at Matrix er ganske gjennomtenkt så må det jo være lov å si at LOTR nok er en god del mer gjennomtenkt. Det er f.eks laget flere språk og skriftspråk til LOTR.

Lenke til kommentar
Når en sier at Matrix er ganske gjennomtenkt så må det jo være lov å si at LOTR nok er en god del mer gjennomtenkt. Det er f.eks laget flere språk og skriftspråk til LOTR.

6059792[/snapback]

Av Tolkien ja? Og derfor kan du ikke sammenligne disse trilogiene på denne måten. Man kan ikke si at filmene er gjennomtenkt bare fordi Tolkiens univers er gjennomtenkt. LoTR kan umulig være gjennomtenkt på den måten The Matrix er fordi Jacksons filmer er basert på en bok.

Lenke til kommentar

Syns begge triologiene er fete jeg, men stemte på Ringenes Herre av en grunn, og det er at jeg liker fantasy bedre enn den litt spesielle historien i Matrix. (selv om Matrix er mer realistisk, med at datamaskiner og maskiner tar over verden.)

 

:)

Lenke til kommentar

Ikke for å reklamere men opplyse hehe - Ganske bra tilbud på cdon.com nå der både Matrix og LOTR pakkene er med

Boks-kampanje fra 99 kr.

 

15 sider med DVD bokser til redusert pris :) Gikk fort å bruke 617 kr hehe.

(DVD - The Ultimate Matrix Collection (10 Disc)

(DVD - Ringenes Herre Trilogy - Box (6 Disc)

Endret av IceXCool
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...