Gå til innhold

Ringenes Herre eller Matrix. En avstemming


Black Star

Hvilken av disse to trilogiene liker du best?  

437 stemmer

  1. 1. Hvilken av disse to trilogiene liker du best?

    • Matrix trilogien
      107
    • Ringenes Herre trilogien
      328


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker begge trilologiene selv, men må si at jeg interesserer meg mest for Ringenes Herre. Meg og noen venner har jevnlig Ringenes Herre-maraton, det vil si at vi ser alle filmene, i extended edtition selvfølgelig.

 

Ringens Herre har en mer, hva skal jeg si, sannsynlig, mer, gjennomført historie. Har du lest boka, så liker du nok Ringenes Herre bedre enn Matrix på grunn av historien og bakgrunnsstoffet.

Lenke til kommentar

Enkelt og greit The Matrix. Bare den første filmen slår Ring-triologien, men den knallsterke nummer 3 i serien gjør seieren klar. The Matrix revolusjonerte sjangeren sin, sprengte CGI-grenser og gjorde mange interessante filosofiske idéer mainstreame.

 

Ringenes Herre handler om en dverg og Orlando Bloom og noen andre som skal kaste en ring i et fjell, og klarer å bruke 9 timer på den enkle oppgaven. Bortkastet med tid? En underdrivelse. Extended Edition? Skyt meg.

Lenke til kommentar
Ringenes Herre handler om en dverg og Orlando Bloom og noen andre som skal kaste en ring i et fjell, og klarer å bruke 9 timer på den enkle oppgaven. Bortkastet med tid? En underdrivelse. Extended Edition? Skyt meg.

6052601[/snapback]

 

Haha! Genialt sagt! :!:

 

Ble Matrix på meg òg. Har aldri klart å like Ringenes Herre, så eneren og det holdt i massevis.

Lenke til kommentar
Ringenes Herre handler om en dverg og Orlando Bloom og noen andre som skal kaste en ring i et fjell, og klarer å bruke 9 timer på den enkle oppgaven. Bortkastet med tid? En underdrivelse. Extended Edition? Skyt meg.

6052601[/snapback]

LotR-antifans i et nøtteskall. :roll:

Lenke til kommentar

Ringenes Herre. Utrolig vakre filmer, om jeg får si det.

 

Matrix er også en bra film, men jeg synes oppfølgerne er relativt dårlige, så som trilogi er ikke Matrix noe bra. Dessuten er hver enkelt Ringenes Herre film mye bedre enn alle Matrix filmene til sammen.

 

EDIT: Hoho, jeg er så enig med det Deathie sier i det siste innlegget der. At det går an! :!:

 

Selvfølgelig, smak og behag og alt sånn tull, men likevel liksom. Hvem truet deg med pistol for å si det der, Steffy? :wee:

 

EDIT2:

Stemmer for Matrix. Er vanskelig å komme med en så bra trilogi som slår så godt an hos mange. Men Ringenes Herre er også høyt oppe på min liste.

 

Høh? Slo Matrix trilogien an hos veldig mange? Tror du tar feil. 1'ern var genial, men 2'ern og 3'ern syntes da vel de fleste var utrolig skuffende?

 

Vi har nok av store trilogier ellers også. Star Wars, Indiana Jones, Die Hard, Back To The Future, Naked Gun ( :D ), The Godfather, RoboCop, Spaghetti-trilogien, Terminator (ja jeg vet, 3'ern sugde - men 1'ern og 2'ern reddet trilogien), Beverly Hills Cop, osv.

 

Finnes mildt sagt massevis av store og gode trilogier om man bare leter litt etter. ;)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Selv om Matrix er bra så greier det bare ikke å slå Ringenes herre.

Ringenes Herre var noe som jeg er enda hektet på. Elsker filmene og spillene kan alltid inneholde litt morro.

 

Liker Matrix men det er bare ikke like bra som over 11 timer med ringenes herre

Lenke til kommentar

Jeg stemte Matrix. Jeg vil heller se den første filmen 3 ganger etter hverandre enn å se lotr-trilogien. De to siste Matrix-filmene er dessverre elendige, men matrix vinner lett likevel.

 

Har du lest boka, så liker du nok Ringenes Herre bedre enn Matrix på grunn av historien og bakgrunnsstoffet.

6052376[/snapback]

Jeg tror heller det er omvendt. De som har lest boka har lite til overs for filmene.

 

 

edit: Ser jeg har svar før her, men tydligvis ikke stemt

Endret av _Julenissen_
Lenke til kommentar
Jeg stemte Matrix. Jeg vil heller se den første filmen 3 ganger etter hverandre enn å se lotr-trilogien. De to siste Matrix-filmene er dessverre elendige, men matrix vinner lett likevel.

 

Har du lest boka, så liker du nok Ringenes Herre bedre enn Matrix på grunn av historien og bakgrunnsstoffet.

6052376[/snapback]

Jeg tror heller det er omvendt. De som har lest boka har lite til overs for filmene.

 

 

edit: Ser jeg har svar før her, men tydligvis ikke stemt

6056251[/snapback]

 

stemer ikke helt, alle de som lå i lotr køer, hadde jo også lest boka.

problemet er dem som har lest boka og ikke kan noen om film skaping. de som mener filmen skal være helt lik boka.

Lenke til kommentar
stemer ikke helt, alle de som lå i lotr køer, hadde jo også lest boka.

problemet er dem som har lest boka og ikke kan noen om film skaping. de som mener filmen skal være helt lik boka.

6056318[/snapback]

Å ligge i køen har vel lite med å like filmen, vel. Jeg ble relativt skuffet av SW: I og II, selv om jeg ventet i køen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Jeg stemte Lotr her under tvil. The matrix (altså nummer 1) er overlegen alle lotrfilmene. Problemet er at lotr har en nogenlunde jevn kvalitet fordelt utover alle filmene, mens matrixtrilogien har en god film, og to ... ikke fullt så gode. The matrix ville jeg gitt en sekser, revolutions og reloaded rundt 4 et sted. Lotr-filmene på den andre siden ville jeg gitt 5 alle sammen. Og når man skal vurdere filmene mot hverandre som hele trilogier, faller derfor valget mitt på lotr. Dog, har the matrix 10 ganger sjarmen.

Lenke til kommentar
Liker begge trilologiene selv, men må si at jeg interesserer meg mest for Ringenes Herre. Meg og noen venner har jevnlig Ringenes Herre-maraton, det vil si at vi ser alle filmene, i extended edtition selvfølgelig.

 

Ringens Herre har en mer, hva skal jeg si, sannsynlig, mer, gjennomført historie. Har du lest boka, så liker du nok Ringenes Herre bedre enn Matrix på grunn av historien og bakgrunnsstoffet.

6052376[/snapback]

Matrix er svært gjennomført og utenkt konsept. Hvis du har lest div. stoff som har ligget på matrix-sidene(blant annet en gratis tegneserie), og Animatrix så ser du at Matrix universet er ganske gjennomført det og.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...