Gå til innhold

Ringenes Herre eller Matrix. En avstemming


Black Star

Hvilken av disse to trilogiene liker du best?  

437 stemmer

  1. 1. Hvilken av disse to trilogiene liker du best?

    • Matrix trilogien
      107
    • Ringenes Herre trilogien
      328


Anbefalte innlegg

jeg stemte på the matrix siden ringenes herre trilogien er de mest oppskrytte filmene som noen gang er laget.

og det er appåtil så mange übertragiske folk som liker filmene (sånne som kler seg ut og camper uttafor kinoen)

så syns jeg matrix filmene er mye mer underholdene (ikke reloaded da den sugde)

men de to andre var fete

Og det er ikke Matrix`?? Første filmen hadde greie effekter og slikt, og var en grei underholdningsfilm, men noe stort mer er ikke Matrix

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg stemte på the matrix siden ringenes herre trilogien er de mest oppskrytte filmene som noen gang er laget.

og det er appåtil så mange übertragiske folk som liker filmene (sånne som kler seg ut og camper uttafor kinoen)

så syns jeg matrix filmene er mye mer underholdene (ikke reloaded da den sugde)

men de to andre var fete

Og det er absolutt ingen som bruker trenchcoats og solbriller pga. Matrix-filmene?

Lenke til kommentar
All hail the all-mighty and all-knowing list.

Det er jo faktisk en av de bedre listene der ute... mange kvalitetsfilmer der.

Skal vi stole på en liste som forteller oss at Pirates of the Carribean er bedre enn Being John Malkovich og at X-Men 2 er bedre enn Heat? Den listen er ikke universal, den er ikke en fasit og den beviser ikke annet enn hva flertallet mener. Jeg sier ikke at flertallet alltid tar feil, men dette viser at de kan gjøre det.

 

Fakta:

Flere syns Ringenes Herre er de(n) beste filmen(e) noensinne

Flere kler seg ut i Ringenes Herre klær, er "avhengig" og er villig til å sove utenfor en kinosal for å se filmen noen timer før de som bestilte på nett

Ringenes Herre er mer populær

 

Ikke-fakta:

Triologiene kan ikke sammenlignes

Den ene er fast bestemt bedre enn den andre

Du har rett hvis du påstår noen av disse to tingene

 

Noen som er uenig, eller kan vi si oss ferdig med den saken?

Lenke til kommentar
All hail the all-mighty and all-knowing list.

Det er jo faktisk en av de bedre listene der ute... mange kvalitetsfilmer der.

Skal vi stole på en liste som forteller oss at Pirates of the Carribean er bedre enn Being John Malkovich og at X-Men 2 er bedre enn Heat? Den listen er ikke universal, den er ikke en fasit og den beviser ikke annet enn hva flertallet mener. Jeg sier ikke at flertallet alltid tar feil, men dette viser at de kan gjøre det.

 

Fakta:

Flere syns Ringenes Herre er de(n) beste filmen(e) noensinne

Flere kler seg ut i Ringenes Herre klær, er "avhengig" og er villig til å sove utenfor en kinosal for å se filmen noen timer før de som bestilte på nett

Ringenes Herre er mer populær

 

Ikke-fakta:

Triologiene kan ikke sammenlignes

Den ene er fast bestemt bedre enn den andre

Du har rett hvis du påstår noen av disse to tingene

 

Noen som er uenig, eller kan vi si oss ferdig med den saken?

Tror de fleste visste at dette kom til å bli en eneste stor diskusjon når de leste denne tråden. Og det var kanskje poenget.

Lenke til kommentar
Noen som er uenig, eller kan vi si oss ferdig med den saken?

Det kan selvfølgelig diskuteres om de to eksemplene gjør at hele listen er ubrukelig eller ikke. Personlig mener jeg at ingen av de filmene er noe spesielt bra, så jeg har egentlig ikke stusset over plasseringen der (alle er dog over middels).

 

edit:

 

Jeg snakker selvfølgelig om IMDB eksempelet ditt og ikke fakta/ikke-fakta eksemplene.

Endret av SBS
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Ringenes Herre (hele triologien) var kun middelmådig. Matrix hadde 2 gode og en "dårlig" film. Går dermed for The Matrix.

3444872[/snapback]

Ca. enig.

 

Jeg liker egentlig hele matrix trilogien men den førte var bedre enn alle de andre og Reloaded var ikke så bra som den burde ha vært.

 

EDIT: Hvorfor sier folk at de ikke kan sammenlignes? Begge er jo Sci-Fi/Fantasy, bare den ene satt o fortid og den andre satt i fremtid.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

LOTR så klart Materix her ingen sjangse, til å få stemmen fra meg når jeg liker filmene, bøkene og andre bøker som Hobbiten & Silmarillion.

 

Jeg håper de lager en trilogi av Silmarillion, det kan komme til å få noen heftige slag som vil være mye støre enn LOTR

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...