Gå til innhold

Ringenes Herre eller Matrix. En avstemming


Black Star

Hvilken av disse to trilogiene liker du best?  

437 stemmer

  1. 1. Hvilken av disse to trilogiene liker du best?

    • Matrix trilogien
      107
    • Ringenes Herre trilogien
      328


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skulle nesten hatt alder også på de som stemte her..

Haha du tror at eldre folk liker kvasifilosofisk dritt som Matrix?

 

Helt greie underholdningsfilmer uten noe særlig historie, men bra gjennomført med henhold til detaljer. Elendige skuespillere, men bra spesialeffekter drar den litt opp.

 

De som tror at Matrix er en dyp film må tenke seg om et par ganger til.

 

Påstår ikke at Ringenes Herre er noe sånn helt fantastisk, men den har ihvertfall bedre historie enn Matrix.

 

LoTR = ok/bra

 

Matrix = middelmådig action, kul når jeg var 14, men ikke så imponerende nå.

Lenke til kommentar

Jeg ser på historien til the matrix som det den er: en (godt fortalt mener jeg) historie om kampen mellom mennesker og maskiner. Trenger ikke absolutt å være så veldig dyp for at den skal være bra mener jeg...

 

Men det er som sagt smak og bedrag... noen liker ikke akkurat denne typen filmer og noen elsker denne typen film (som f.eks. jeg).

Lenke til kommentar

Jeg vil nok si at begge triologiene startet rimelig bra. Matrix var en nyskapning jeg likte veldig godt, gjennomtenkte teorier og bra rent teknisk sett.

 

Jeg har vaert "LOTR-fan" siden jeg var 12, saa jeg hadde nok litt for store forventinger til den. Etter den foerste filmen tenkte jeg; jaja, han kan jo ikke faa med alt, og det var en helt OK gjengivelse av historien, og en veldig bra film. Etter den andre filmen var jeg nesten sint, jeg synes alt for mye av det sentrale er forrandret eller modifisert paa en maate som absolutt ikke var noedvendig. F.eks Faramirs rolle ble veldig mye forrandret, i filmen bestemmer han seg for aa ta Sam og Frodo til fange og ta med ringen tilbake til sin far, mens i boka vises det eksempel paa Faramirs karakter og styrke naar han har Den Ene Ringen innen rekkevidde, men bestemmer seg likevel for aa tro Frodo og hjelper han videre. Mye av det samme med den tredje filmen egentlig, det siste slaget, de doedes stier, Elrond kommer til unsettning med Aragorns sverd osv. osv.

 

Ringenes Herre er paa den andre haanded veldig goodt teknisk utfoert og gjennomfoert, saa jeg vil nok si at den er bedre filmmessig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB
Tolkiens bøker er bygget på diverse mytologier bl.a. Norrøn mytologi, man kan si at Tolkien har stjålet litt her og der!

I disse tilfellene er det slik at: Man stjeler fra andre og lager geniale ting av det!

Tolkien hentet mye inspirasjon fra Norrøn mytologi, anglo-saksisk historie, finsk historie osv. etter som mye av poenget med Ringenes Herre, Silmarillion, Hobbiten mm. var å gi England en slags mytologi som det aldri før egentlig har hatt.

 

Ja, jeg stemte Ringenes Herre.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...